וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק ברווח הנקי לגזית גלוב ברבעון השלישי

מיכאל רוכוורגר

26.11.2007 / 10:18

גידול של 102% ברווח הנקי ל-101 מיליון שקל. הכנסות החברה עלו ברבעון השלישי בכ- 18% לעומת הרבעון המקביל ל-727 מיליון

חברת הנדל"ן , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, סיימה את הרבעון השלישי ואת תשעת החודשים הראשונים של שנת 2007, עם תוצאות חיוביות והמשך השיפור במרבית הפרמטרים התפעוליים.

השיפור בתוצאות של החברות שבשליטתה, גידול בהיקף הפעילות ויישום תקן חשבונאות 16 העוסק בנדל"ן להשקעה - כל אלה העלו את הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של השנה ב-102% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ל-101 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם עלייה של 225% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה ל-704.2 מיליון שקל.

הכנסותיה של גזית גלוב, העוסקת ברכישה, פיתוח וניהול של נכסים מניבים בעיקר בארה"ב, קנדה, ישראל, סקנדינוויה, גרמניה ובולגריה, עלו ברבעון השלישי של השנה ב-18% לעומת הרבעון המקביל, ל-727 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה גזית גלוב עם גידול של כ-8% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ל-2.05 מיליארד שקל.

הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בהיקף הנכסים, הכנסות מנכסים שפיתוחם הסתיים וכן כתוצאה מעלייה בשכר הדירה הממוצע למ"ר בנכסי הקבוצה.

למרות משבר הסאבפריים - יציבות בהכנסות בארה"ב

גזית גלוב מחזיקה ומנהלת 477 נכסים, הכוללים 429 מרכזים מסחריים, 21 מרכזים מסחריים בפיתוח, 13 בתי דיור מוגן, שני בתי דיור מוגן בפיתוח, שבעה מבני משרדים רפואיים וחמישה מבני משרדים, בשטח כולל של 4.7 מיליון מ"ר ובעלות של 44 מיליארד שקל. נכסים אלו מניבים לחברה דמי שכירות שנתיים בהיקף של כ-3.7 מיליארד שקל.

בארה"ב פועלת גזית גלוב בתחום הנכסים המניבים, בעיקר באמצעות חברת Equity One (אקוויטי וואן) הנסחרת בבורסת ניו יורק. בנוסף לתחום הנכסים המניבים פועלת גזית גלוב גם בתחום הדיור המוגן וכן בתחום מבני המשרדים הרפואיים. הפעילות בתחום הדיור המוגן מתבצעת, באמצעות חברת RSC ובתחום המשרדים הרפואיים על ידי חברת Pro Med Properties.

גזית גלוב פועלת בקנדה באמצעות חברת FCR, הנסחרת בבורסת טורונטו. הפעילות בישראל, בולגריה, גרמניה וסקנדינוויה מתבצעת באמצעות חברת גזית גלוב ישראל ובאמצעות גזית אירופה.

ההכנסות של החברה מהשכרה בניכוי ההוצאות מהפעלת הנכסים (NOI), גדלו ברבעון השלישי ב-19% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-492 מיליון שקל. מבחינת ההתפלגות הגיאוגרפית של ההכנסות מהשכרה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ירד שיעור ההכנסות בקנדה ב-2% ועמד על 43%.

בארה"ב שמרו ההכנסות מהשכרה על יציבות, באירופה גם כן נשמרה יציבות ברמה של 21%, ובישראל נרשמה עלייה מרמה של 3% ל-5%.

ה-FFO של החברה, המייצג את הרווח הנקי בתוספת דיווידנדים מהשקעות בניירות ערך, בתוספת פחת והפחתות ובניכוי הוצאות והכנסות חד פעמיות, עלה ברבעון השלישי של השנה ב-11% לעומת הרבעון המקביל, ל-79.6 מיליון שקל. ה-FFO למניה גדל ברבעון השלישיי באגורה לעומת הרבעון המקביל,והסתכם ב-67 אגורות למניה.

החל מתחילת השנה מיישמת החברה את תקן חשבונאות 16, העוסק בהצגה של נדל"ן להשקעה. לפי תקן זה יכולה החברה לבחור בין להמשיך ולהציג את נכסיה על פי מודל העלות, כלומר לפי השווי בו הם נרכשו ובניכוי הפחת שנצבר, או לפי הצגת נכסיה לפי מודל השווי ההוגן. לפי מודל זה, תציג החברה את נכסיה באמצעות ביצוע הערכת שווי חיצונית לנכסיה של החברה על ידי שמאי, הלוקחת בחשבון את הוצאות הפחת ואינה מציגה אותן בנפרד, וזאת נכון לתאריך הדיווח.

גזית גלוב בחרה להציג את הנדל"ן להשקעה שברשותה באמצעות מודל השווי ההוגן. יישום תקן 16 הגדיל את ערך הנדל"ן להשקעה של החברה נכון לתקופת הדו"ח ב-552-503.2 מיליון שקל.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של גזית גלוב תפח בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ב-13% לעומת התקופה המקבילה, והסתכם ב-569 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully