וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: נסכל את תוכניתו של אולמרט

26.11.2007 / 10:06

מאמר המערכת ב"תשרין" מסביר: אולמרט מעוניין להשיג נורמליזציה ללא תמורה. "נבחן את מידת מחויבות ארה"ב לשלום"

"השתתפותה של סוריה בוועידת אנאפוליס באה לבחון את מידת רצינותו של הממשל האמריקאי בפעילותו למען השלום הפעם, וזאת לאחר שרמז בעבר שאינו מעונינת לפעול במסלול (הישראלי-סורי – נ.י)". כך מכריז מאמר המערכת של הביטאון הממסדי הסורי "תשרין". לדברי כותב המאמר, ההיסטוריה של האמריקאים אינה מעוררת אופטימיות אצל הסורים.

כותב המאמר, שכותרתו הוא 'אלו הסיבות שבגללן סוריה משתתפת (באנאפוליס - נ.י)', מציין כי "סוריה הסכימה להשתתף בוועידת אנאפוליס אך היא אינה תמימה: היא יודעת שישראל אינה רוצה בשלום והיא עומדת מאחורי הקיפאון בתהליך השלום מעל שבע שנים.

"כאשר סוריה הולכת לאנאפוליס, היא לוקחת בחשבון כי הסוגייה הפלסטינית עומדת בבסיס השלום, הביטחון והיציבות באיזור, וכי השלום האמיתי מצריך טיפול בכל צדדי הסכסוך והשבה של כל השטחים הערבים הכבושים: הפלסטינים, הלבנונים והסורים".

"היום ומחר", מסיים הכותב, "תהיה סוריה חלק מהקונצנזוס הצפוי הזה, השואף לחייב את ישראל למלא אחר העקרונות הבינלאומיים והערבים לשלום, ולסכל את תוכניתו של ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט, הקורא להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. סוריה והערבים כולם יודעים שאולמרט הולך לאנאפוליס כשהוא חושב על שני יעדים: כפיית ישראל כמדינה יהודית והשגת נורמליזציה ללא תמורה. האם הקונצנזוס הערבי ישמש כסכר שימנע את שאיפות אולמרט, ויביא לשלום צודק וכולל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully