וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לחץ סעודי הביא את סוריה לוועידה

ניר יהב

26.11.2007 / 9:02

אסד הסכים להשתתף בפסגה כדי להוריד את הלחץ האמריקאי מסוריה. אסד ואחמדינג'ד סיכמו: הוועידה צפויה להיכשל

לחץ סעודי על ארצות הברית הביא את האחרונה להכליל את נושא הגולן על סדר היום של ועידת אנאפוליס וסלל את הדרך להגעתה של סוריה לוועידה. כך מדווחים מקורות דיפלומטיים ערבים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון.

לפי הדיווח, סעודיה, מצרים וירדן התעקשו להכליל את נושא הגולן על סדר יומה של הוועידה, למרות קשריהן הרופפים עם סוריה. המקורות הוסיפו כי סעודיה עמדה בראש המדינות אשר ביקשו מוושינגטון ללכת לקראת סוריה. לדברי המקורות, אחת הסיבות שהביאו את סוריה להסכים להשתתף בוועידה היא להפחית את הלחץ האמריקאי עליה.

סוכנות הידיעות האירנית "איסנא" דיווחה אתמול כי נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, קיים שיחת טלפון עם נשיא סוריה, בשאר אסד, במהלכה הסכימו ביניהם כי ועידת אנאפוליס צפויה להיכשל.

אתמול אמר שר ההסברה הסורי, מוחסן בלאל, בראיון לרשת "אל-ג'זירה", כי "סוריה מגיעה לוועידת אנאפוליס משום שמדובר בוועידה שבה יועלו לדיון הסוגייה הפלסטינית, הנסיגה מרמת הגולן לקווי 4 ביוני 1967 וחידושו של תהליך השלום". השר הסורי סיפר כי ארצו הודיעה כי תגיע לוועידה אם הגולן יעלה על סדר היום. "לאחר שאתמול קיבלה סוריה הודעה מארצות הברית ובה נמסר כי נושא הגולן נמצא בסדר היום של הוועידה, החליטה ההנהגה הסורית להשתתף בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully