וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצהרה משותפת הפכה לפחות חשובה"

ספי קרופסקי

26.11.2007 / 9:05

יועצו של בוש הביע תקווה שהצדדים יתפשרו עוד לפני פתיחת המו"מ. אחמדינג'ד לסעודים: בטלו השתתפותכם בוועידה

"ההצהרה המשותפת הפכה להיות פחות חשובה מכיוון שהצדדים עשויים להתפשר על עמדותיהם טרם ישיבתם לשולחן המו"מ". כך אמר יועצו של בוש, סטיבן האדלי, בתדרוך עיתונאים טרם פתיחתה של ועידת אנאפוליס. עוד אמר האדלי, כי בוש עצמו לא יקבע את לוחות הזמנים או יביא פתרונות חדשים במהלך הפסגה באנאפוליס.

האדלי הביע סיפוק מהגעתן של כל המדינות שהוזמנו לוועידה, אולם בסוגייה הסורית היועץ התחמק משאלות ברורות על מו"מ בנושא רמת הגולן. "הסורים הוזמנו לכאן כמו כל מדינות ערב שהוזמנו, אנחנו נקשיב להם, אבל אם להיות כן - המוקד של הוועידה הזו יהיה המו"מ בין הישראלים לפלסטינים", אמר האדלי והוסיף כי "רמת הגולן אינה על סדר היום".

האדלי הדגיש את חשיבות יישום מפת הדרכים כשלב ראשון בשני הצדדים - הישראלי והפלסטיני, וחזר על ההצהרה כי מטרת הצדדים להגיע להסכם קבע עד סוף שנת 2008. למרות דבריו של האדלי, צוותי המו"מ ממשיכים הבוקר (שני) במאמצים להגיע למסמך משותף.

"מחוייב לפתרון שתי המדינות"

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר בהודעה שפרסם לקראת המפגש, כי "עדיין לא מאוחר להפוך חזון למציאות ולנסח הצהרה משותפת לישראל ולפלסטינים". בהודעה שפרסם לקראת ועידת אנאפוליס נכתב, כי הוא עדיין מחוייב לפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, זו לצד זו.

לדבריו, "הוועידה תביע תמיכה בנכונותם של ישראל ושל הפלסטינים לפתוח במשא ומתן לשלום". הוא הוסיף כי נוכחותם של נציגי מדינות רבות מעידה על הנחישות בקהילה הבינלאומית לנצל את ההזדמנות ולקדם את הסיכוי לשלום במזרח התיכון.

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קרא לערב הסעודית לבטל את השתתפותה בוועידת אנאפוליס. בשיחת טלפון עם עבדאללה מלך ערב הסעודית, הוסיף אחמדיניג'ד, כי הממשל האמריקאי הוא שותף לפשעים שמבצעת ישראל והוא אינו יכול להעמיד פני מושיע ולארח את ועידת אנאפוליס. בסוכנות הידיעות של טהרן דווח, כי עבדאללה הדגיש בשיחה שארצו לא תכיר לעולם במדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully