וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לממשלת סניורה אין זכות לתפוס השלטון"

25.11.2007 / 23:40

לדבריו של סגן מזכ"ל חיזבאללה, "אנו עומדים בפני וואקום כפול, גם ממשלתי וגם נשיאותי". קאסם איים: בקרוב יעבור הזמן הסביר לבחירת נשיא

סגנו של נסראללה, נעים קאסם, אמר כי לממשלה בראשותו של פואד סניורה, המגובה על ידי מדינות המערב, אין כל זכות לתפוס את מקומו של נשיא לבנון היוצא אמיל לחוד. קאסם איים, כי "אם לא יבחר נשיא מוסכם על כל הצדדים בתוך שבוע, יעבור פרק זמן ארוך מידי ללא נשיא". "אנו עומדים בפני וואקום כפול, גם ממשלתי וגם נשיאותי", אמר קאסם בנאום שנשא מול תומכי חיזבאללה.

לפי החוקה הלבנונית תפקידה של הממשלה היא למלא את מקומו של הנשיא אם הוא פורש ועדיין לא נמצא לו מחליף. אולם חיזבאללה אינו מקבל את ממשלת סניורה כליגיטימית ולכן לא רואה במהלך כאקט חוקי.

הפטריאך נסראללה ספייר, אמר, כי "התקופה ללא נשיא יכולה להוביל למצב כאוטי במדינה. לכן, על המשלה לגלות אחריות ולהוכיח שהלאומיות הלבנונית חשובה להם באמת".

ראש ממשלת לבנון [[פואד סניורה]] הרגיע אתמול (שבת) את העם הלבנוני ואמר במסיבת עיתונאים שכינס, כי אין מקום להיתפס לבהלה בעקבות מצב החירום שהוכרז אמש על ידי נשיא לבנון אמיל לחוד. לדבריו, הקבינט בראשותו יתפוס את השלטון באופן זמני עד אשר יבחר נשיא חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully