וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: באים לאנאפוליס בגלל הגולן

25.11.2007 / 21:53

שר ההסברה הסורי אמר כי ארצו החליטה להשתתף בוועידה לאחר שהובטח לה שהגולן יוזכר בשיחות. על הנציג הסורי: יש לו ניסיון דיפלומטי רב

"סוריה מגיעה לוועידת אנאפוליס משום שמדובר בוועידה שבה יועלו לדיון הסוגייה הפלסטינית, הנסיגה מרמת הגולן לקווי 4 ביוני 1967 וחידושו של תהליך השלום". כך אמר שר ההסברה הסורי, מוחסן בלאל, בראיון לרשת "אל-ג'זירה" שעות ספורות לאחר שארצו פיזרה את הערפל והודיעה אתמול (ראשון) בצהריים כי תשתתף בוועידה ביום שלישי.

השר הסורי סיפר כי ארצו הודיעה כי תגיע לוועידה אם הגולן יעלה על סדר היום. "לאחר שאתמול קיבלה סוריה הודעה מארצות הברית ובה נמסר כי נושא הגולן נמצא בסדר היום של הוועידה, החליטה ההנהגה הסורית להשתתף בה". בלאל נשאל מדוע שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, לא ישתתף בוועידה ובמקומו יישלח סגנו, פייסל מקדאד. "סגן שר החוץ מילא תפקידים דיפלומטיים רבים, בתוכם שגריר סוריה באו"ם", אמר.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הסורית מדווחת כי נשיא סוריה בשאר אסד קיים שיחת טלפון עם עבדאללה מלך ירדן ודן עימו בוועידת אנאפוליס. לפני מספר ימים יצא המלך הירדני לפגישת בזק בסוריה במהלכה ניסה לשכנע את אסד להשתתף בוועידה.

המשלחת הישראלית לאנאפוליס בירכה על השתתפותה של סוריה בוועידה, אולם הדגישה כי במוקד השיחות יעמדו המגעים עם הפלסטינים. בתוך כך,שרת החוץ ציפי לבני אמרה עם כי "אם הסורים רוצים להעלות את סוגיית הגולן במסגרת הפסגה שכותרתה 'שלום כולל במזרח התיכון' - הם רשאים לעשות זאת".

גם יועצת התקשורת של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מירי אייזן, התייסה לנושא. בראיון ל-CNN אמרה אייזן כי "אולמרט הצהיר שאנחנו רוצים שלום עם סוריה, אך לא ראינו שום צעד שהראה שסוריה מוכנה לשלום איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully