וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר פתח בחקירה נגד זליכה

צבי זרחיה

25.11.2007 / 21:40

נבדק החשד כי החשב הכללי המתפטר הועסק שלא כדין כמרצה במכללת קריית אונו. פרקליטו של זליכה: נסיון הכפשה של אולמרט

חוקרים מטעם מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס הגיעו אל נציבות שירות המדינה ובדקו את האישורים וההיתרים שקיבל מהנציבות החשב הכללי המתפטר ד"ר ירון זליכה לצורך עבודתו במכללת קריית אונו, במקביל לכהונתו כחשב כללי.

כל עובד מדינה בכיר יכול לפנות לקבלת היתר מנציבות שירות המדינה, על מנת להרצות במוסד להשכלה גבוהה, עד לגבול של 3 שעות בשבוע.

לעובד כזה מותר להרוויח בעיסוקו המשני לא יותר ממחצית שכרו החודשי כעובד מדינה. שכרו של זליכה עמד על 32 אלף שקל בחודש, וכך יכול היה להשתכר עד 16 אלף שקל בחודש.

המבקר לינדשטראוס שיבח את זליכה בכנס במכללת נתניה, ביום שישי האחרון, ואמר שהאחרון תרם הרבה למלחמה בשחיתות. עם זאת, הוסיף המבקר כי לא היה מרוצה מהתנהגותו של החשכ"ל מול פקידי האוצר.

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי המבקר בודק את הנושא כמקובל, באופן יסודי.

"אין עילה לחקירה"

עו"ד בועז בן צור, פרקליטו של זליכה, אמר בתגובה כי "לזליכה לא ידוע על בדיקה כלשהי בנושא. ממילא אין כל עילה לקיום בדיקה. מכל מקום, נציבות שירות המדינה אישרה לחשב הכללי לשמש כראש התמחות וכמרצה בקריית האקדמית קריית אונו".

"מגבלות שכרו של החשכ"ל נקבעו בהתאם להוראות התקשי"ר. מיד עם מינויו, פחת שכרו באופן משמעותי והוא נקבע בהתאם להוראות התקשי"ר - ובהתאם לאישור בכתב של נציבות שירות המדינה", ציין בן צור.

בן צור הוסיף כי "המדובר בניסיון נוסף של ראש הממשלה ושל עושי דברו לנסות ולהכפיש את החשב הכללי. גם ניסיון זה ייכשל כמו קודמיו ולא ירתיע את זליכה מלהמשיך ולעמוד במלוא כוחו כנגד תופעות של שחיתות שלטונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully