וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: לא רציתי להודות שאני דתי

שי אילן

25.11.2007 / 20:32

לאמונה הדתית היה תפקיד מרכזי בהחלטות של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, אך הוא לא סיפר זאת כדי שלא יחשבו שהוא משוגע

האמונה "השפיעה רבות על החלטותיו של ראש ממשלת [[בריטניה]] לשעבר ושליח הקוורטט למזרח התיכון, כך סיפר אתמול. הוא לא גילה זאת משום שלדבריו "במערכת שלנו, כשמדברים על כך בכנות, אנשים חושבים שאתה משוגע". לדברי [[טוני בלייר]], הדברים הרבה יותר פשוטים ב[[ארצות הברית]] ושם אנשים מגיבים לדת באופן הרבה יותר טבעי.

גורמים המקורבים לבלייר מספרים שהוא לוקח איתו ספר תנ"ך לכל מקום, וקורא בו בכל ערב. אחד מיועציו של בלייר, אליסטר קמפבל שבעת כהונתו אמר "אנחנו לא עוסקים באלוהים", מודה גם הוא שלאמונתו הדתית הייתה השפעה ישירה על "כל מה שלדעתו היה חשוב".

בלייר עצמו מודה בראיון שישודר ברשת BBC בשבוע הבא: "כמובן שזה חשוב. אי אפשר להיות בעל אמונה דתית, ושזה יהיה הבט חסר חשיבות". בלייר הולך לכנסייה באופן קבוע ואומר כעת שאינו מתבייש בכך. "זה לא דבר רע, להפך, זה כוח", אומר ראש הממשלה לשעבר.

כיום בלייר משתייך עדיין לכנסייה האנגליקנית, למרות שבמשך זמן מה הוא הולך למיסות יחד עם אישתו, שרי, שהיא קתולית. בלייר כנראה יצטרף לכנסייה הקתולית בחודשים הקרובים. מתנגדיו של בלייר רואים בדתיותו נקודה לחובתו. הם סבורים שהוא לא היה גמיש בהחלטות הנוגעות, למשל, למלחמה בעירק, משום שחשב שרק אלוהים יכול לשפוט את החלטתו לצאת למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully