וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרצה את הסופגניה שלך עם ריבה או עם חומוס?

עומר רבין ונגה משל

25.11.2007 / 15:11

קרם ערמונים? טירמיסו? מנגו? או אולי חציל וחומוס? הסופגניות כבר כאן, והמקוריות חוצה כל גבול אפשרי - אז מה נאכל השנה וכמה זה יעלה לנו?

משעמם החג הזה כבר לא יהיה: הירידה היחסית ברכישת הסופגניות בשנים האחרונות מאלצת את היצרנים והקונדיטוריות להמציא את עצמם בכל שנה מחדש. השנה, מגמת המקוריות ממשיכה לחצות את גבולות הטעם (ואולי גם את גבולות הטעם הטוב): לצד הריבות המסורתיות והטעמים שכבר השתרשו והפכו לחצי-מסורתיים בשנים האחרונות (שוקולד, קרם פטיסייר ודומיהם), יש גם סופגניות במילויים אקזוטיים יותר כמו קרם מנגו-פסיפלורה או ערמונים – וגם "יציאות" תמוהות למדי של סופגניות שמזכירות יותר כריך וממולאות בחומוס או בחציל ורוטב תאילנדי. הכינו את החיך.

קלאסיקות עם טוויסט

המאפיות הקלאסיות והקונדיטוריות המובילות נשארות עדיין, ברובן, נאמנות לטעמים המקוריים אך עדיין משתדלות לשמור על יצירתיות ומקוריות ולהוסיף מעט "רכיבים מיוחדים" למאכל החנוכה המבוקש: ב"רולדין" יציאו בהתאם לטרנד הבריאות סופגניות עשויות קמח מלא, מועשרות בסיבים תזונתיים וללא תוספת סוכר – החטא יסתכם במקרה הזה ב110 קלוריות בלבד.

עוד יציעו שם בגזרת הטעמים החדשים סופגניית "בנופי" הודית במילוי שוקולד, בננה וריבת חלב ובציפוי שוקולד עם אגוזים, שקדים קלויים וקוקוס. כמו כן יוצעו סופגניות חלבה-אייריש קרים וסופגניות פיסטוק. הילדים יזכו לטעום "סופגניה פיצוץ" במילוי שוקולד וסוכריות קופצות.
(4 ש"ח לסופגנייה קלאסית, 7 ש"ח לסופגניות הגורמה והילדים).

ברשת "מתוקה" המתחרה יציעו את הסופגניה בשני גדלים: רגיל (6 ש"ח) ומיני (4 ש"ח), ובמילויים של גנאש שוקולד, ריבת תות, ריבת שזיף חמצמצה, ריבת חלב וקרם חלבה.

קונדיטוריית "בן עמי" תציע גם היא את הסופגניות בטעמים קלאסיים של ריבת תות, ריבת חלב, וניל ושוקולד – ולצידם גם שני מילויים מקוריים יותר: מילוי חלבה ומילוי הדרים בטעמים של אשכולית אדומה, תפוז ולימון.

גם ב"לחם טאטי" נשארים מסורתיים יחסית ומציגים רק 4 טעמים: ריבה, שוקולד, ריבת חלב ושוקולד (6-7 ש"ח ליחידה)

ב"לחם ארז" ישמרו אמונים, לעומת זאת ל"בריושונית" (6 ש"ח) – מיני מאפה צרפתי שאמור להוות אלטרנטיבה לסופגנייה המטוגנת במילוי שוקולד או תפוז.

שחקנים חדשים ומתוקים

ועם התרחבות טרנד ה"פטיסרי" – נכנסים למשחק הסופגניות השנתי גם שחקנים חדשים (באזור תל אביב) שיתמודדו על כיסו של הזללן הישראלי בחנוכה: "שמו קונדיטוריה" החיפאית שעשתה עלייה לרמת אביב תציע השנה סופגניות "ביס" במילויים של קרם פטיסייר, קרם שוקולד-רוזמרי ונוגט, ריבת חלב, קרם חלבה וקונפיטורת משמש ובציפויים שונים. כמו כן יציעו שם, בדומה לחלק מהמתחרים הוותיקים, סופגניות ללא סוכר, סופגניות מקמח מלא, סופגניות אפויות וסופגניות מרוקאיות מסורתיות.
(4.5 ל-6.5 ש"ח)

מעדניית "בלדי" מרעננה, גם היא שחקן חדש יחסית במגרש הסופגניות הארצי, תציע סופגניות בעיקר במילויים הקלאסיים, ולצדן סופגניית נוגט וסופגניית קרם חלבה. (6.5 ¤).

"פטיסרי מזרין" שהתרחבה גם היא לאחרונה ופתחה שני סניפים בתל אביב, תציע לצד הסופגניה המסורתית גם סופגניית ריבת-חלב בציפוי שוקולד חלב וקוקוס, סופגניית מלבי בציפוי שוקולד לבן ופיסטוק וסופגניית שוקולד מריר. לצד אלה יציעו ב"מזרין" סופגניות גורמה במילוי קרם מנגו-פסיפלורה, סופגניות טירמיסו וסופגניות במילוי קרם ערמונים. (עד 6 ש"ח ליחידה).

בעל הבית (או השף) השתגע – המיוחדים

את גזרת המיוחדים פותחת מסעדת הבראסרי "ז'וליין" שמציע סופגניות מרוקאיות אלכוהוליות בניחוח צרפתי. במסעדה מתכוונים להוסיף לבצק השמרים ברנדי עשיר, שאמור לדחות את השמן וליצור סופגניית ספינג' מרוקאית קלילה בניחוח ברנדי.

ברשת בתי הקפה Café Café נערכים גם כן לחג עם "בייבי סופגניות" דלות שומן שיוגשו בכוס מרטיני ובמילוי ריבת שזיפי פובידל. הסופגניות ייוצרו מבצק תפו"א וללא תוספת סוכר, ויוגשו עם רוטב פירות יער ושמנת חמוצה. המנה תוגש ב45 המסעדות של הרשתץ (3 סופגניות ב-27 ש"ח).

גם בגלידריית "דולצ'ה מלודי" שברחוב בן יהודה בתל אביב לא מוותרים על טרנד הסופגניות ומשיקים סופגניות קרות במילוי גלידה (8 ש"ח). הסופגניות יוצעו במילוי של מיטב הטעמים המוצעים לאורך השנה בגלידריה, ובציפוי של שוקולד חם.

אבל הסופגניות המיוחדות-תמוהות ביותר הן ללא ספק אלה שיוצעו בירושלים על ידי שף מלון ריג'נסי, שם החליטו לגייס גם את השד העדתי לטובת המאבק על הכרס הישראלית: שף הרשת צחי בן שבת יציע סופגניות פיקנטיות לעדות השונות ובהן סופגנייה מקסיקנית במילוי אבוקדו ורוטב סלסה, סופגניה הודית במילוי צ'אנטי קארי וכוסברה, סופגניה הונגרית במילוי תרד ופטריות, סופגניה טוניסאית עם טונה, עריסה וביצה קשה, סופגניה תאילנדית במילוי חציל ורוטב חמוץ-מתוק – וגם, הכינו את עצמכם, סופגנייה מצרית במילוי חומוס, פול וסחוג. בנוסף תוצע גם סופגנייה עירקית עם חציל וביצה קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully