וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה ערבית: רבעון מצויין לבנק ערבי ישראלי

טל לוי

25.11.2007 / 15:46

הבנק, בבעלות "לאומי" מסיים את הרבעון השלישי בעלייה של 37% ברווח הנקי לכ-22 מיליון שקל ועם תשואה של 26% על ההון

בנק ערבי ישראלי, הנמצא בבעלות קבוצת בנק לאומי, מדווח הבוקר על רבעון שלישי מוצלח, עליו מעיבות רק הפרשות גבוהות עבור חובות מסופקים - חובות שהבנק מטיל ספק כי ביכולתו לגבות. בשורה התחתונה, עלה הרווח הנקי של בנק ערבי ישראלי ב-37% ברבעון השלישי של 2007 והסתכם ב-22.3 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-43% ל-69.4 מיליון שקל.

בנק ערבי ישראלי מציג בתשעת החודשים הראשונים של 2007 תשואה של 26% על ההון, מהגבוהות במערכת הבנקאות בישראל, לעומת 18.8% ברבעון המקביל.

הבנק מפעיל 35 סניפים בצפון הארץ ונחשב לבנק רווחי בעיקר בזכות עלויות התקורה (דמי שכירות, כסף המשולם לספקים) הנמוכות שלו. תעריפי העמלות והריביות שמציע הבנק זהים לאלה של בנק לאומי.

ככל בנק, מגיעות ההכנסות של בנק ערבי ישראל מרווחי מימון: הבנק לווה כסף מהציבור ומשלם ריבית בתמורה (למשל עבור פקדונות). את הכסף שהתקבל הוא מלווה בריבית גבוהה יותר, כאשר פער הריביות הוא מקור הרווח של הבנק. רווחים אלה עלו ב-13% ברבעון השלישי והסתכמו ב-56.3 מיליון שקל.

מהכנסות אלה יש לנכות את החובות המסופקים - כלומר חובות שהבנק מטיל ספק כי ביכולתו לגבות. מרבית הבנקים דווקא דיווחו על ירידה בהפרשות הללו, כתוצאה מהמצב הכלכלי המשופר שמאפשר ללווים להחזיר את הכסף ביתר קלות.

לעומתם, בנק ערבי ישראלי דיווח על עלייה של פי 3.4 בהוצאות המימון שהסתכמו ב-5.1 מיליון שקל. בדו"ח המלא של הבנק מצויין כי ההפרשה גדלה "בעיקר כתוצאה מדו"חות כספיים לא עדכניים של מספר לווים".

פירוש הדבר הוא כי הבנק העניק הלוואה על סמך דו"חות לא עדכניים, ומשקיבל את הדו"חות המאוחרים יותר שינה את היערכותו והפריש כסף נוסף - מה שעשוי להעיד כי הדו"חות החדשים שהציגו הלווים היו פחות טובים.

עם זאת, גם לאחר העלייה בהפרשה לחובות מסופקים, מציג הבנק עלייה של 5.7% ברווח המימוני נטו שהסתכם ב-51.2 מיליון שקל.

הכנסות הבנק מעמלות עלו ב-30% ל-24 מיליון שקל, וגם הוצאות השכר עלו ב-10% ל-26.4 מיליון שקל. בסך הכל מציג הבנק יחס כיסוי של 56%, ופירוש הדבר כי סך ההכנסות התפעוליות (בעיקר עמלות) מכסה 56% מההוצאות התפעוליות, הבאות לידי ביטוי בשכר, הוצאות תחזוקה ופחת.

בנק ערבי ישראלי סיים את תשעת החודשים הראשונים של 2007 עם עלייה של 8.2% בהכנסות, עלייה של 43% בהפרשה לחובות מסופקים (8.3 מיליון שקל) ועם עלייה של 43% ברווח הנקי שהסתכם בתקופה זו ב-69.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully