וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתנחלים מתפרעים והמשטרה לא פועלת"

ניר יהב

25.11.2007 / 13:34

מאז שנרצח עידו זולדן ביום שני, נכנסים מתנחלים לכפר פונדוק ומשחיתים מכוניות ובתים. בעל עסק: "החיילים והשוטרים לא עושים דבר"

בימים האחרונים, מאז שנרצח ביום שני עידו זולדן בפיגוע ירי בסמוך לכפר פונדוק בשומרון, נכנסים תושבי ההתנחלויות הסמוכות מדי ערב אל הכפר, חוסמים כבישים ומתפרעים. בארגון זכויות האדם "יש דין" הצטברו דיווחים רבים על כך שבימים האחרונים נוהגים להיכנס עשרות מתנחלים לכפר הקטן וגורמים נזקים עצומים לרכוש. נוסף על כך, תושבי הכפר נתונים בעוצר כבר חמישה ימים.

"אתמול נכנסו כמעט 300 מתנחלים לכפר, קראו 'מוות לערבים', ניפצו שמשות של מכוניות ושל בתים וריסקו רכוש בבתי עסק", מספר לוואלה! חדשות זוהייר, העובד בכפר. "המתנחלים באים בדרך כלל בשעות הערב, החיילים והשוטרים קוראים להם ברמקול אך לא עושים דבר. הם רואים אותם שוברים את הדלתות של העסק שלי אך עומדים מנגד".

לדברי זוהייר, כבר חמישה ימים רצופים מתפרעים המתנחלים ללא הפרעה בכפר, המונה כ-20 בתים. "ליד בית העסק שלי נמצא בית עסק של שיש. המתנחלים נכנסו לשם אתמול וריסקו לחתיכות את כל לוחות השיש במקום. הם שברו גם את שמשות המכוניות של העובדים ופצעו אחד מהם". זוהייר מספר עוד שתושבי הכפר, בעיקר הילדים, מפחדים.

"כוחות הביטחון לא נערכו"

ביום שני השבוע נרצח בפיגוע ירי עידו זולדן, צעיר ישראלי בן 29, תושב שבי שומרון. זולדן נהג במכוניתו בכביש שבין קדומים לקרני שומרון, כשנפתחה לעברו אש מרכב חולף סמוך לכפר אל-פונדוק. ארגון המכנה עצמו "צבא הבשורות", פלג של הזרוע הצבאית של הפתח, נטל אחריות לפיגוע.

"העובדה שעל אף התופעה החוזרת של כניסת מתנחלים לכפר פונדוק, לא נערכו כוחות הביטחון בכדי למנוע מראש את ההתפרעות בכפר, ומשזו ארעה לא עצרו אותה מיד, היא חמורה", אומרים ב'יש דין'. "אנו דורשים מצה"ל ומהמשטרה להגן על ביטחון תושבי פונדוק ורכושם ולמצות את הדין עם המתפרעים".

מדוברות מחוז ש"י במשטרה נמסר: "לא יכול להיות מצב שבו שוטרים יראו עבירה פלילית ויעמדו מנגד. מפקד האיזור מנחה את הקצינים בשטח כך שהשוטרים דואגים לאכוף את העבירות המבוצעות, אלא אם כן מדובר בהתנהגות שאינה מהווה עבירה פלילית. אם מדובר בהתנהגות פלילית – המשטרה תפעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully