וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הקיסר

שגיא מנדלבוים

25.11.2007 / 13:05

זהו קלף שעוסק בשליטה על עולם החומר והצלחה שנובעת מהיכולת לעבוד קשה, אבל הוא מרמז גם שלאדם יש קושי לבטא את עצמו

הקיסר הוא קלף העוסק בשליטה על עולם החומר. זהו קלף של עשייה ונכונות לעבוד קשה. הוא מייצג הצלחה שמגיעה הודות לעבודה הקשה וליכולת שלנו לשמור על סדר וארגון. הקלף מייצג את הגישה הקשוחה לחיים וקשור לאמונה שקשיחות, נחישות וצעידה קדימה כפי שמקובל יביאו את התוצאות.

אם אתם מחפשים צדק, הגעתם למקום הנכון. אבל צריך לקחת בחשבון, כי ספר החוקים לא תמיד יכול להיות תקף במבחן המציאות והגישה הקשוחה, הלא מתפשרת וחוסר הגמישות שאותה מייצג הקיסר, עלולים להיות בעייתיים בתחומים שונים, במיוחד במערכות יחסים. עלינו להבין, כי שליטה על עולם החומר אינה רק לגלות קשיחות או לדעת כמה כסף יש לנו בבנק ואיך לשמור עליו, אלא גם היכולת שלנו לדעת מה חשוב, לבטא את עצמנו ולחלוק את תחושותינו.

ההנחה היא, כי כאשר קלף זה יוצא בקריאה, לאדם יש בעיה לבטא את עצמו והוא "בורח" במהרה לתפקיד המנהל. פעמים רבות נמצא את השואל מנהל את הצד השני במקום לבטא את עצמו. אין זה בגלל שהוא רוצה לנהל, אלא מכיוון שזה הדבר המוכר והנוח ביותר עבורו. לכן, על השואל ללמוד להביע את רגשותיו במקום לנסות לנהל את כולם באופן אוטומטי.

בזוגיות, למשל, במקום לומר לבת הזוג שהוא מתגעגע אליה ושתכנן ערב רומנטי במסעדה, השואל ינסה לשלוט על ידי זה שיודיע לה שלא מקובל עליו שבת הזוג תצא עם חברות ביום שישי הקרוב. בכדי שהזוגיות תשרוד השואל חייב ללמוד לבטא את עצמו, לדבר מהלב ולהגיד את מה שחשוב לו.

אם כך, מדוע קלף הקיסר שייך לארקנה הגדולה? אין ספק, כי קלף הקיסר הוא קלף של חומר והצלחה חומרית. הוא מייצג הצלחה ושפע בכל קריאה בה הוא נמצא, אולם נשאלת השאלה מדוע הוא בעצם קלף מייג'ור. מה התפקיד הרוחני החשוב שאותו הוא מייצג. את הערכים החומריים אותו הוא מייצג היה ניתן בקלות לייחס לאחד מקלפי המיינור ארקנה, אז למה הוא שייך לקבוצת הקלפים המייצגים את עולם הרוח?

התשובה היא ששליטה על עולם החומר היא חלק מתהליך ההתפתחות שלנו וחשוב להדגיש את זה. בסופו של דבר, ללא היכולת לשלוט על עולם החומר נעצר ולא נוכל להמשיך להתקדם ולהתפתח רוחנית. עולם החומר הוא חלק מעולם הרוח והצרכים החומריים חייבים לבוא לידי ביטוי בחיי הצועד בדרך השוטה. כך, אם נלמד להבין את חשיבות עולם החומר ולתת ביטוי לעולם הזה, נלמד לבטא את עצמנו ונבנה בסיס מספיק יציב שבזכותו נוכל להמשיך ולהתקדם. ללא בסיס חומרי נכון ומאוזן, כשנמשיך להתפתח אנו נעצר ובמקרה הרע אנו עלולים להפוך למושחתים. רעיון זה יכול להסביר מקרים רבים, שבהם נגלה שחיתויות במקום רוח ואידיאלים בפוליטיקה ובמגזר הדתי.

קלף הקיסר בקריאה

קלף הקיסר מייצג סדר, יציבות, ארגון, ניהול וסמכותיות. זהו קלף של הצלחה מתחום החומר, המייצג הצלחה בעבודה ובקריירה, כישורי ניהול ועבודה מצוינים וגישה טבעית לכל מה שקשור לחומר ולכסף. השואל יודע לשלוט על עולם החומר ולנהל, אבל חשוב שהוא ילמד גם להביע את עצמו ולדבר מהלב, מכיוון שהנטייה שלו, גם במערכות יחסים, היא לנהל את הצד השני בעוד שהדבר הנחוץ כרגע למערכת היחסים היא הבעה. זאת הסיבה, שבתחום הזוגי הקלף יכול לייצג קושי הנובע מתקשורת והבעה לקויים.

קלף הקיסר יכול לייצג בקריאה השפעה של דמות סמכותית על חיי השואל, כמו מעסיק, שופט או דמות אב, שלהם יש השפעה "משתקת" על השואל. השואל יותר מושפע מהמעמד שלהם ופחות מושפע מהם כאנשים. אם יוכל השואל לראות דמויות אלו כאנשים ופחות כסמלים, הוא יוכל לפעול ממקום מאוזן יותר. אצל נשים, קלף הקיסר (ובהקבלה קלף הקיסרית אצל גברים) יכול לייצג את דמות האב ואת ההשפעה שיש לדמות זו על הזוגיות שלה.

הזיקה של הקלף

לקלף הקיסר יש זיקה למצבים או שאלות העוסקים בחומר. ניהול, כספים, ארגון והאצלת סמכויות הן מלות המפתח. הקיסר מייצג את הארכיטיפ הגברי בחיינו ולכן אפשר לייחס אותו לדמויות גבריות, כמו אב, בעל, בוס וכדומה. אין מנהל גדול ממנו ואין איש שיודע "לעשות כסף" טוב ממנו!

מימושו בעולם החומר

כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף הקיסר מתחיל תהליך בעולם הרוח שאותו יש "להוריד" לעולם הגשמי. קלף הקיסר מראה שמלכתחילה יש לנו התחלה קלה. הקיסר במהותו עוסק בעניינים של חומר ובנייה ולכן לא נשאר הרבה לעשות מלבד ליישם את כישוריו. קלף הקיסר מייצג יעילות וכך עלינו להיות: יעילים, מנהיגים מלידה ובמיוחד עלינו ללמוד לא לפחד להיות סמכותיים ולא להירתע מהכוח והסמכות שיש לנו. עם זאת, עלינו לזכור שלפעמים לדבר מהלב ולהגיד מה אנו מרגישים, יעניק לנו תוצאות הרבה יותר טובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכיוון אליו הולך השואל בקלף זה (הראשון בקריאה הקלטית)

בתקופה שהוגדרה, עלינו להיות מובילים, ראשונים ומצליחים. יש לנו את כל הכריזמה, המנהיגות והיכולת להוביל ארגון, יהיה אשר יהיה ועלינו לנצל זאת. זה הזמן להאציל סמכויות, להוכיח לעולם מה אנחנו יודעים ולתת לכולם להתפעל מהחריצות, היוזמה והידע שלנו. זה הזמן ללכת קדימה בכל הכוח ולא לפחד מהכוח שלנו!

מסר לשואל בקלף זה

עם זאת (הכוונה היא לכיוון אליו אנו הולכים), קלף הקיסר הוא מסר המראה שאיננו יודעים להתמודד עם עולם הרגש. בכל מקום אנו מאצילים סמכויות, גם כשזה נוגע לחברים, משפחה, אישה ובעל. ניהול זה הדבר שאותו אנו עושים הכי טוב ולכן משתמשים בו בשביל לברוח מהמקום הפחות מוכר, עולם הרגש. עלינו ללמוד להביע רגשות ויש לנו רצון להיות יותר רכים.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (מספר 3 בקלטית):
הדפוס השלילי של הקלף מראה את המקום, שבו אנו רואים את הדברים לא נכון. כאן ניתן להבין דרך אלו "משקפיים" שליליים אנו רואים את הנושא עליו נשאלה השאלה. קלף הקיסר במיקום זה מראה, כי אנו פוחדים לאבד שליטה, חוששים לשחרר ולתת לדברים להתרחש מאליהם. יש בנו נטייה גבוהה מידי לפרפקציוניזם ואנו רוצים שהכול יהיה מושלם. עלינו להילחם בנטייה הזו הקיימת בנו, כי היא המעכבת את ההתפתחות הרגשית שלנו ופוגעת במערכות היחסים שלנו עם הסביבה. כשהקלף במיקום זה יוצא, עלינו לשקול שקיימת אפשרות של השפעה "מאיימת" מגורם גברי או סמכותי בחיינו, כמו אב, בעל ובוס שלא באשמתו, משתק אותנו ולא מאפשר לנו להיות מי שאנחנו.

הצדדים השליליים של קלף הקיסר, שמתחזקים כשהקלף מקבל משמעות הפוכה או כשהוא עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית):
הבעיה הגדולה שקיימת אצלנו ואותה מייצג הקלף היא, שאנחנו מנותקים מהסביבה שלנו. כל כך התרגלנו לנהל הכל, עד שהפכנו לדיקטטורים בלתי נסבלים שרואים לנכון לשלוט בכל דבר ובכל אחד. הופעת הקלף במיקום זה היא סימן לכך שאיבדנו קצת פרופורציות והתחלנו לרדוף יתר על המידה אחרי סדר, שליטה ושלמות. הקלף מראה שעכשיו הזמן להוריד הילוך, להירגע ולא להיות כל כך נוקשים וקורקטיים. כן, אפשר להתחיל לעגל קצת פינות, להתפשר ולא להיות כל כך ביקורתיים, כלפי החברה ובעיקר כלפי עצמנו!

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר בקלף זה הוא שעלינו לעשות את מה שאנחנו יודעים - להנהיג. לא לפחד לתפוס פיקוד מתוך המקום הבטוח הזה. אנחנו הבוס והגיע הזמן לעשות קצת סדר בחיים שסביבנו. עם זאת, אל לנו להשתמש ביכולות שלנו כדרך לברוח מעולם הרגש ועלינו לנסות למצוא את האיזון בין עולם החומר לעולם הרגשות, להתחבר יותר פנימה ולהרשות לעצמנו לדבר על הבעיות שלנו.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקלטית)

החברים, בן/בת הזוג, קולגות לעבודה, המעסיקים או כל מי שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בנו אדם רציני, שקול, יודע כל ושניתן ללכת אחריו לכל מקום. החברה בוטחת ומאמינה בנו ובקלות תיתן לנו את המושכות, מתוך אמונה שלמה שאנחנו האדם הנכון "לעשות סדר בבלאגן". אלינו פונים לפתרון בעיות בידיעה מוחלטת שהיישום יוביל לתוצאות הרצויות.

עם זאת, החברה הייתה רוצה להרגיש שותפה שווה בתהליכים שאותם אנו עברים. האנשים סביבנו היו רוצים שנהיה שם אתם, שנשתף אותם בהחלטותינו ואולי אפילו שנהיה קצת, אבל קצת פחות ביקורתיים ויותר זורמים ומביעים רגשות.

הפחדים והתקוות של השואל (קלף מספר 9 בקלטית)

הקלף במיקום זה מראה שאנו אופטימיים ובוטחים בעצמנו, כי יש לנו שאיפה להצליח. עם זאת, יש לנו גם פחד שלא נוכל להוציא לפועל את רעיונותינו, שאחרים לא ילכו אחרינו, שלא יאמינו בנו מספיק ושלבסוף לא נוכן ליישם את החלטותינו. הקלף במיקום זה מראה, שעלינו לקחת את עצמנו ואת החברה שלנו בידיים ולהראות מה אנחנו יודעים! אנו סמוכים ובטוחים ביכולות שלנו ואין דבר שיכול לעצור בעדנו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט חלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully