וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוועידה - מפלט מחקירות המשטרה"

25.11.2007 / 10:35

הרמטכ"ל לשעבר יעלון רמז כי פוליטיקאים הולכים למהלכים מדיניים כדי שהתקשורת תמחל להם. "אסור לדבר על ויתורים"

הרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, תקף את הקשר שבין השלטון לתקשורת. לטענתו "קשר זה גובל פעמים רבות בהשחתה". בראיון לגלי צה"ל, דיבר יעלון על המהלכים המדיניים שזוכים לאהדה תקשורתית, ואמר כי "פוליטיקאים למדו שאם הם הולכים למהלך מסוג כזה, של התנתקות, של התכנסות, של התקפלות, הזרם המרכזי בשיח הציבורי הישראלי יישא אותם עם כפיים".

"אני קורא כמה עיתונאים שנחשבים לבכירים, ויש שם השחתה לא פשוטה, שגורמת לפוליטיקאים להבין שאם הם רוצים שיוותרו להם בנושאים ערכיים, בכישלונות מרכזיים, כדאי להם ללכת לכיוונים מסוימים". לגבי ועידת אנאפוליס אמר "אני בהחלט חושד חשד כבר שאנחנו באירוע דומה עכשיו".

"כניעה לחטיפות מביאה חטיפות"

לגבי ועידת אנאפוליס, יעלון הוסיף ואמר שהבעיה היא שהיא מתחילה מהמקום הלא נכון. "הבעיה אינה טריטוריאלית, ואסור לישראל לשרטט קווי גבול. אסור לנו לדבר על וויתורים טריטוריאליים בכלל. אני מכיר פלסטינים שמבינים שדרך החמאס, שמקדש את המוות, היא לא דרך, ודרך הפת"ח המושחת היא לא דרך, הם אומרים: אנחנו לא צריכים לדבר על מדינה אנחנו צריכים לדבר על חינוך. הדבר השני זה פיתוח של עסקים מלמטה. לא לתת כסף לעשירים שבהם. זה שאני אדבר אתם עכשיו על ירושלים זה יפתור את הבעיה? זה ישנה את התרבות המושחתת שלהם? זה ישנה את החוק וסדר שלהם? בוא נפסיק להתעסק עם הדברים הגדולים ונתחיל להתעסק עם הדברים הקטנים למטה. אם הם לא מסוגלים לזה, על מה אנחנו מדברים?"

יעלון התייחס גם לשאלת החיילים החטופים. "חייל מתגייס לצה"ל בידיעה שהוא עלול להקריב את חייו", אמר, ומתח ביקורת על התנהלותה של ישראל מול החוטפים: "מבחינה מוסרית ומבחינה תועלתית אני יכול להגיד שזו תהיה טעות, אבל כשיש כבר את הפרצופים והמחיר, אני לא מקנא במקבלי ההחלטות. אם אני מקיים את הדיון הזה באופן קר, אסור לנו להיכנע. אנחנו בזמנו ידענו שאנחנו לא נכנעים לפיגועי מיקוח וזה מה שעצר אותם. העובדה שאנחנו עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם נכנעים לחטיפות מביאה עלינו עוד חטיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully