וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הלם מהחלטת הליגה הערבית

24.11.2007 / 20:08

דובר חמאס בעזה: השתתפות הליגה באנאפוליס - הסכמה לכיבוש. בכיר אחר בתנועה מאיים להגביר בתגובה את הפיגועים. אבו מאזן בירך על ההחלטה

חמאס גינה את החלטת מדינות ערב ובכללן ערב הסעודית להשתתף בשבוע הבא בוועידת אנאפוליס. לדברי גורמים בכירים בתנועה, השיחות יעניקו עדיפות ברורה לאינטרסים של ישראל על פני אלו של הפלסטינים. בניגוד להם, יו"ר הרשות אבו מאזן בירך על ההחלטה, ואמר כי הוועידה "תסלול את הדרך למו"מ אמיתי".

דובר החמאס בעזה סמי אבו-זוהרי כינה את הודעת הליגה הערבית "הלם גדול לפלסטינים, משום שמשמעותה היא נורמליזציה והסכמה לכיבוש הישראלי". בהתייחסו לחרם הכלכלי שהטילה ישראל על עזה מאז השתלטות חמאס על הרצועה, אמר אבו-זוהרי כי "הפלסטינים ציפו לקונצנזוס ערבי להסרת המצור".
לדבריו, "תוצאות הוועידה יהיו כישלון ויותר נזק שיגרם למטרתם של הפלסטינים ולזכויות הערבים והפלסטינים".

בכיר אחר בחמאס, אבו מוסא אבו-מרזוק, היושב בדמשק, איים כי לאחר אנפאוליס תגביר תנועתו את הפיגועים בגדה המערבית וברצועת עזה. בקול ישראל דווח, כי לדבריו של אבו-מרזוק לוועידת אנאפוליס יש שתי מטרות: לסייע לאולמרט בעקבות התבוסה במלחמת לבנון האחרונה, ולהסתיר את התוכניות האמריקאיות לתקוף באירן. הוא קרא לפלסטינים להפגין נגד הוועידה.

סוריה מחכה להבהרות

שרי החוץ של הליגה הערבית הסכימו אתמול (שישי) להשתתף בוועידה בתקווה לקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית ולדחוק בישראל להחזיר את הגולן לסוריה כחלק מתהליך שלום אזורי.
סעודיה הודיעה שהיא תגיע לאנאפוליס למרות שאין לה קשרים עם ישראל. סוריה, שנותנת חסות לבכירי החמאס בתחומה, מעוניינת בהבהרה בנוגע לסדר היום של הוועידה, בטרם תחליט האם להשתתף.

הליגה הערבית הציעה לישראל הכרה במסגרת "היוזמה הערבית", אם ישראל תחזור לגבולות 67', ותסכים לפתור את בעיית הפליטים הפלסטינית. ישראל סירבה עד כה לדון בשלב הזה ב"נושאי הליבה" כמו הפליטים או הגבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully