וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מנהיג האופוזיציה קספרוב נעצר

24.11.2007 / 17:58

שחמטאי העבר נעצר במהלך הפגנה נגד פוטין. המפגינים טוענים כי הבחירות לבית הנבחרים הרוסי בשבוע הבא, אינן חופשיות והוגנות

מנהיג האופוזיציה, השחמטאי האגדי גארי קספרוב, נעצר היום (שבת) על ידי משטרת מוסקבה במהלך הפגנה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ההפגנה נערכת כשבוע לפני הבחירות ל"סטייט-דומה", בית הנבחרים הנמוך של רוסיה. המפגינים טוענים כי הבחירות ב-2 בדצמבר אינן חופשיות או הוגנות.

קספרוב ואחד משומרי ראש נחטפו מן ההמון והוכנסו בכוח אל רכב מעצר משטרתי, שהסיע אותם הרחק מההתקהלות, שבה מאות פעילי אופוזיציה ניצבו מול כוחות הביטחון הרוסים. המעצר בוצע לאחר שפעילי שמאל רדיקלי, החברים אף הם בקואליצית המפלגות הרחבה שמנהיג קספרוב, ניסו לפרוץ את קווי המשטרה ולצעוד לעבר השדרה המרכזית של מוסקבה. בעימותים בין השוטרים למפגינים נעצרו כ-20 בני אדם נוספים.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי לפני מעצרו של שחמטאי העבר המפורסם, כ-2000 מתומכי "רוסיה האחרת", ארגון הגג של מפלגות האופוזיציה שקספרוב עומד בראש, ערכו עצרת גדולה במרכז מוסקבה. אל העצרת הצטרף גם מנהיג מפלגת האופוזיציה הליברלית, בוריס נמסטוב. שעות ספורות לפני המצעד היום, פשטה משטרת רוסיה על משרדי אתר האינטרט של "רוסיה האחרת", והחרימה ציוד.

גארי קספרוב, בן 44, זכה לפרסום כשחמטאי צמרת, כאשר זכה באליפות העולם בשחמט בשנים 1985-2000. בשנת 1996 התמודד במשחק שח מול תוכנת המחשב "כחול עמוק". בסופו של דבר ניצח קספרוב את המחשב 2:4. בשנת 2005 החליט לפרוש מהשחמט ולהקדיש את עצמו לפעילות ציבורית, ובראשה המאבק בשלטונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אותו הוא מכנה "רודן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully