וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בוש לא יכפה הסכם באנאפוליס

24.11.2007 / 10:54

הוושינגטון פוסט: מקורבים לנשיא אומרים שהוא סקפטי באשר לנכונות הפלסטינים לעשות את הפשרות הדרושות להסכם שלום

נשיא ג'ורג' בוש לא יכפה הסכם על הישראלים והפלסטינים , כך אמרו מקורביו לוושינגטון פוסט. שרת החוץ קונדוליזה רייס אומנם הצהירה שמטרתה היא להשיג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים עד תום כהותנו של בוש ב-2008, אך מקורבים לנשיא טוענים שהוא הבהיר בשבועות האחרונים שאין לו כוונה לכפות הסכם על הצדדים.

לדבריהם, בוש אמר כי מאבקו בטרור נותן לו תחושה של קשר עם ישראל בכל הקשור לצורך שלה בביטחון. עוד אמר כי הוא עדיין סקפטי שבסופו של דבר הפלסטינים יעשו את הפשרות הדרושות להסכם שלום.

בכיר אחר בבמשל האמריקאי אמר שהישראלים "בוטחים בנשיא, והם אינן יודעים מי יבוא אחריו". הוא הוסיף כי "אם הם מתכוונים לעשות משהו שכרוך בסיכון – ואני חושב שהם רואים בכך סיכון – הם חייבים לעשות זאת עם הגבר שיושב בבית הלבן".

"סימן לכך שהוועידה תהיה רצינית"

ארצות הברית הודיעה אתמול (שישי), כי היא מקדמת בברכה את החלטתן של ערב הסעודית ושל מדינות ערביות נוספות להשתתף בוועידת אנאפוליס. לדברי מקורות בממשל האמריקאי, ההשתתפות של מדינות ערב בוועידה היא סימן לכך שהוועידה עומדת להיות רצינית.

בכינוס הליגה הערבית אתמול הודיע סעוד אל-פייסל שר החוץ הסעודי על כוונתו להגיע לאנאפוליס. השתתפותה בוועידה של מדינה כמו ערב הסעודית, שפקפקה בעבר בהצלחת מאמצי השלום האמריקאים בסכסוך הישראלי-פלסטיני, נתפסה כהכרחית להצלחת הוועידה באנאפוליס.

דובר משרד החוץ של ארצות הברית אמר, כי "אנו מקדמים בברכה את החלטת הליגה הערבית לשלוח את שרי החוץ לאנאפוליס. זה סימן לכך שהם מאמינים שזו תהיה וועידה חשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully