וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למכורים: פייסבוק נחסם בסוריה

24.11.2007 / 7:53

אלפי סורים רשומים לרשת החברתית והשלטונות מודאגים שישתמשו בה כדי למתוח ביקורת על הרשויות. הפתרון: חסימה מוחלטת

חברי הרשת החברתית "פייסבוק" בסוריה מדווחים שהשלטונות חסמו אתמול (שישי) את כניסתם לאתר. "פייסבוק עזר לחברה האזרחית במדינה וסייע ליצור קבוצות אזרחיות הרחק משליטת הממשלה. זו הסיבה שחסמו את הכניסה אליו", אמרה דניה אל-שריף, עורכת דין לזכויות אדם.

"הם חסמו את התקשורת ביננו והחוצה אל העולם. אנחנו רגילים להתנהגות הזו מצד הממשלה", אמר מאיס אל-שרבג'י, שייסד קבוצת פייסבוק לצלמים סורים.

האינטרנט החל להתפשט בסוריה רק עם כניסתו לתפקיד של בשאר אסד בשנת 2000. בחודשים האחרונים הגבירה הממשלה את פעילותה נגד בלוגרים, פורומים ואתרים עצמאיים. אלפי גולשים סורים נרשמו לפייסבוק כדי לתקשר עם קרובי משפחה וחברים בחו"ל. הרשת החברתית מסייעת גם ליצור קשרים בין קבוצות בעלות אינטרסים פוליטיים ותרבותיים. בין המשתמשים יש אנשי עסקים עם קשרים למעמד השליט ולגורמים פרו-שלטוניים.

עמר אל-קרבי, ראש האגודה הבינלאומית לזכויות אדם, אמר כי השלטונות מוכנים לקבל מידה קטנה כל פרסומים פוליטיים באינטרנט. "שאלנו גורמים רשמיים והם אמרו שפייסבוק עלול להפוך לצינור לחדירה ישראלית לתוך הנוער שלנו, אבל הסיבה האמיתית היא שהוא נותן במה לביקורת על הרשויות. באחד מבתי הכלא יש אגף ל'פשעי אינטרנט פוליטיים'. בעלים של אינטרנט-קפה נדרשים להכביל את שירותי התקשורת שלהם".

פעילים חברתיים שמפרסמים מאמרים באינטרנט מזומנים לעיתים קרובות לחקירה, וכמה מהם נעצרו. עשרות אתרים נסגרו בגלל מה שהשלטונות הגדירו כ"פעילות חתרנית". גם Hotmail נחסם באופן קבוע, ואין כניסה לאתרי חדשות רבים, כמו "אל-נהאר", ו"אל-קודס אל-ערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully