וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קב"ן במיל' נאשם בניסיון ריגול עבור אירן

אביטל שוסהיים

23.11.2007 / 9:08

רס"ן דוד שמיר מגבעתיים חשוד שהציע למסור חומר מסווג לידי אירן, רוסיה וחמאס עבור תמורה כספית. יואשם גם בהחזקת סמים

ד"ר דוד שמיר, פסיכיאטר ששירת כקב"ן בדרגת רס"ן בשירות המילואים שלו, מואשם בניסיון לריגול חמור כשהציע את שירותיו לאירן, רוסיה וחמאס. הבוקר (שישי) הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב. שמיר, תושב גבעתיים בן 45, הודה בכל האישומים המיוחסים לו. לדברי התביעה, נחשף שמיר במהלך שירותו לחומרים מסווגים, ביניהם תכניות המפרטות את אופן פריסת שירותי הרפואה הצה"ליים, מיקומם של מרכזי שליטה, תכניות פינוי אוכלוסיה בזמן מלחמה והערכות מודיעיניות ומבצעיות שונות.

שמיר, שנעצר לפני כשבוע, חשוד בניסיון ריגול חמור ובמגע עם סוכן זר. הוא חשוד שלפני כחצי שנה ביקש להעביר חומר סודי על חיל הרפואה לידי גורמים זרים עבור תמורה כספית. הוא יצר קשר עם משרד החוץ של אירן באמצעות הדואר האלקטרוני, והציג עצמו כאזרח וקצין ישראלי בעל קשרים ענפים עם גורמים וחברות ישראליות, לרבות כאלה עם סיווג ביטחוני. שמיר הביע רצון לשיתוף פעולה, תוך שהוא מציין כי הוא מוכן לספק פרטים נוספים. הוא נענה תוך מספר ימים, אך לא נוצר קשר מעבר לכך.

על פי החשד, באוגוסט האחרון פנה שמיר באמצעות פקס לקונסוליות האירניות בלונדון ובטורקיה, בבקשה לשיתוף פעולה. הוא לא נענה, ולאחר מכן פנה לאוניברסיטת א-זהאר בעזה, מתוך מחשבה שהיא נשלטת על ידי חמאס. לפי התביעה, הביע שמיר רצון "להצטרף למאבק". מאוחר יותר, שלח מייל לשירותי הביון הרוסיים והביע רצון לחבור אליהם. התביעה מחזיקה במסמכים מסווגים אשר נמצאו ברשות הנאשם ובפלטי תקשורת המחזקים את ההודאה בעבירה.

לשאלה מדוע ביצע את המעשים, ענה שמיר: "זה סוג של חמדנות". בקול ישראל דווח, כי ד"ר דוד שמיר עובד כמנהל מחלקה במוסד ממשלתי לגמילה מסמים, ובבדיקה שנערכה בביתו נמצא סם מסוג גראס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully