וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפש תשובה: הפסד של 90 מיליון ש' לפניקס

אתי אפללו

22.11.2007 / 17:03

הירידות בשוק ההון הובילו את החברה שבשליטת יצחק תשובה לרבעון חלש במיוחד עם הפסד של 120 מיליון ש' בביטוח חיים

חברת הביטוח הפניקס שבשליטתו של איש העסקים יצחק תשובה מסיימת את הרבעון השלישי בהפסד של של 90 מיליון שקל. הפניקס, שכמו מרבית חברות הביטוח פירסמה אזהרת רווח בעקבות הירידות בשוק ההון בחודשים יולי אוגוסט ובשל עליית המדד, מציגה הפסדים של 104 מיליון שקל ברבעון מתחום ביטוח החיים.

למרות הרבעון החלש, את שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2007, הפניקס מסיימת ברווח מפעילות שוטפת של 266 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת הרווח בתקופה המקבילה. הרווח הנקי של הפניקס בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007 הוא 443.6 מיליון שקל, אולם, 177.5 מיליון שקל הם רווח הון חד פעמי כתוצאה מביטול הפרשה לעתודה.

על אף הפסד של 104.1 מיליון שקל ברבעון השלישי בתחום ביטוח החיים, שנבע בעיקר מירידות בהכנסות מהשקעות, את שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2007 מסיימת הפניקס עם רווח של 197.5 מיליון שקל, גידול של כ-5% לעומת התקופה המקבילה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הפניקס מציגה עליה של 5.1% בהיקף הפרמיות בביטוח חיים, אך גם גידול של 5% בשיעור הפדיונות, לעומת התקופה המקבילה. הפניקס גם מציגה בשלושת הרבעונים הראשונים גידול ניכר של 16.6% בהוצאות ההנהלה והכלליות.

את הרבעון מסיימת הפניקס עם רווח של 9.6 מיליון שקל, ואת שלושת הרבעונים הראשונים היא מסיימת אם רווח של 176.6 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת התקופה המקבילה. גם בביטוח הכללי התוצאה החלשה ברבעון מיוחסת לידות בהכנסות מהשקעות, ולעלית המדד.

בתחום רכב החובה חל קיטון של 17.1% בפעילות הפניקס ובדמי הביטוח שגבתה, לעומת התקופה המקבילה. בתחום הרכב רכוש מציגה הפניקס קיטון של 7.8% בפעילות בשלושת הרבעונים הראשונים, אולם הפניקס מציינת שזהו קיטון יזום שנועד לטייב את התיק. למורות הקיטון בפעילות, בתחום הרכב רכוש מציגה הפניקס גידול של 36.3% ברווח, כתוצאה בשיפור בתביעות.

אחד התחומים הרווחיים ביותר בענף הביטוח הכללי הוא תחום ביטוחי הבריאות - מחלות ואישפוז, בו מציגה הפניקס גידול של 18.7% בפעילות וגידול של 31.8% ברווח בשלושת החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה, הגידול ברווח נובע בעיקר משיפור בתוצאות הביטוחים הקולקטיוויי.

חברות הביטוח הקטנות מתחילות אף הן להוציא דו"חות כספיים לרבעון השלישי. חברת הביטוח הכשרה ביטוח של איש העסקים אלי אלעזרא, סיימה את הרבעון בהפסד, בהתאם לאזהרת הרווח שפירסמה. הכשרה ביטוח מסיימת את הרבעון בהפסד של 1.76 מיליון שקל.

הרווח מפעילות שוטפת של הכשרה ביטוח בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה היה 20.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 14.8 מיליון שקל בשלושת הרבעונים המקבילים, עלייה של 37%. הרווח של הכשרה ביטוח מתחילת השנה הוא 45.7 מיליון שקל, אולם, 25.4 מיליון שקל הוא רווח הון חד פעמי כתוצאה מביטול הפרשה לעתודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully