וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרשה טבעה מושג חדש - פיגוע משטרתי"

ספי קרופסקי

22.11.2007 / 22:33

כך אמר עורך דינו של ראש משפחת הפשע שתחת מכוניתו הטמינו השוטרים על פי החשד, מטען חבלה. המפכ"ל: הדין ימוצה עם השוטרים, אך לא תוקם ועדת חקירה

עורך דינו של מיכאל מור, שהמטען הונח על ידי השוטרים תחת מכוניתו, אמר בגלי צה"ל כי "מיכאל מזועזע לחלוטין, וקשה לו להאמין למה שקרה, כי השוטרים יודעים היטב שמי שנוסע בה בעיקר הם אשתו וילדיו הקטנים". עורך הדין הזהיר מפני משמעות האירוע לגבי החברה הישראלית כולה. "עד היום הציבור הישראלי התרגל לשני מושגים מצמררים, פיגוע חבלני ופיגוע פלילי. היום צריך הציבור להתרגל לפיגוע משטרתי".

מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר היום במסיבת עיתונאים שכינס, כי הוא רואה בחומרה את האירוע שפורסם היום, לפיו הוגשו ארבעה כתבי אישום נגד שוטרים החשודים שהניחו מטענים בסביבתו של ראש משפחת פשע. לדבריו שהובאו בגלי צה"ל, "הדין ימוצה איתם והם לא ימשיכו לשרת במשטרה, אך איני מתכוון להקים ועדת חקירה כי באופן אישי, קצתי בוועדות". המפכ"ל הדגיש כי יש לזכור שמדובר באירוע ממוקד ומקומי, למרות חומרתו.

לדברי כהן, מעשי השוטרים חמורים והיו בניגוד לתפקידם ולהתנהגות המצופה משוטרים. דבריו של כהן הובאו ב"הארץ" בהם נאמר כי "לא יעלה על הדעת ששוטר במדינת ישראל יחשוש לשלוח את ילדו לגן על רקע עבודתו. אני משרת 30 שנה במשטרה ועד היום לא נתקלתי בשוטרים שבכזאת בוטות נטלו את החוק לידיהם. שוטרים כאלה - מקומם איננו בארגון".

מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן גינה את כנופיית השוטרים. לדבריו, "כל משטרת המחוז בפיקודי מתנערת מאותם שוטרים – או שוטרים לשעבר - שעשו את המעשה. אין גיבוי, אין חיפוי. סייענו למח"ש, ראינו בזה כמעשה של קבוצת עבריינים שעשתה מעשה חמור. אין מחילה, אין כפרה".

גם סגן ראש מח"ש (מחלקה לחקירות שוטרים) הוקיע את המעשים, ואמר כי "אלה נורמות של ארגוני פשיעה. תא מחתרתי בתוך משטרת ישראל". לדבריו, "זו תופעה בלתי נסבלת, ואם אנשי החוק ירשו לעצמם לנקוט בפעולות שכאלה תשתרר פה במדינה אנרכיה מוחלטת".

מעצרם הוארך ב-6 ימים

היום הותר לפרסום, כי כתבי אישום הוגשו כנגד ארבעה שוטרים במחוז הצפוני של המשטרה, ביניהם קצין, החשודים כי הטמינו מטענים בסביבתו של ראש משפחת פשע בנהריה, מיכאל מור. השוטרים נעצרו לפני כחודש, וצו איסור פרסום מלא הוטל על הפרשה עד הגשת כתבי האישום. בפרשה מעורב גם אזרח מהגליל המערבי.

היום האריך שופט בית המשפט המחוזי בחיפה את מעצרם של הנאשמים בשישה ימים. כמו כן, נענה השופט לבקשת סניגוריהם של הנאשמים והורה שלא לפרסם את שמותיהם או כל פרט אחר המצביע על זהותם.

השוטרים חשודים כי הטמינו שני מטעני צינור. האחד הונח מתחת לרכבו הפרטי של העבריין אך התגלה מבעוד מועד, והשני התפוצץ על אדן חלונו של בן דודו, אך לא פגע באיש. הם מואשמים בייצור נשק, נשיאה והובלה של נשק שלא כדין, הפרת אמונים והיזק בחומר נפץ שהיה בו כדי לסכן חיי אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully