וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב סייעה לישראל בתקיפה בסוריה

שי אילן

22.11.2007 / 12:03

האמריקאים סיפקו מידע וייעוץ ביחס לנקודות התורפה של מערכות ההגנה הסוריות. ישראל השתמשה בטקטיקות של לוחמת רשת

השבועון "אוויאשן וויק" פרסם אתמול (רביעי) שארצות הברית סיפקה לישראל מידע על ההגנות הסוריות, לפני התקיפה הישראלית. ארצות הברית סיפקה שירותי ניטור אלקטרוניים לישראל, אף שלא השתתפה באופן פעיל בתקיפה. עיקר ההשתתפות האמריקאית היתה במתן ייעוץ לגבי רגישויות שונות במערכת הסורית.

בפרסום מנתחים מומחים את מהלך ההתקפה הישראלית. לדבריהם, בתחילה נערכה חדירה בלי שמערכות ההגנה הסוריות יופעלו, אולם לתקיפה העיקרית קדמה התקפה של רדאר על גבול סוריה. תקיפת הרדאר נעשתה בשילוב של פצצות מדויקות ולוחמה אלקטרונית.

תפקיד הלוחמה האלקטרונית, על פי ניתוחי המומחים הזרים, היה משמעותי ביותר. ככל הנראה מדובר גם בלוחמת מחשבים: "היו חדירות לא טקטיות, ישירות או כהטעיה, וניסיונות להתל ביכולת השליטה והפיקוד הסוריות דרך הרשת", אמר מומחה אמריקאי. במשך זמן מה, כך מניחים, כל מערכות ההגנה האווירית של סוריה היו משותקות.

גורמים בישראל אישרו שיש לישראל יכולות של חדירה למחשבים ולוחמת מידע. טקטיקות אלה סודיות ביותר ובהקשר זה רב הנסתר על הנגלה. "לוחמת רשת התקפית והגנתית היא אחד התחומים החדשים והמעניינים ביותר", אמר מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס. לדבריו, זוהי יכולת נחוצה, וישראל מתמודדת עם הצורך בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully