וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרה הכוננות בצפון הרצועה

יהושע בריינר

22.11.2007 / 17:53

בעקבות התראה על כוונת מחבלים לחדור ליישוב דרך מנהרה, הגישה ליישוב נחסמה והתושבים התבקשו להשאר בבתיהם

הותר לפרסום כי הבוקר התקבלה התראה ממוקדת על כך שמחבלים מתכננים לחדור ליישוב [[נתיב העשרה]], באמצעות מנהרה שנחפרה מרצועת עזה ליישוב. בשל ההתראה תושבי היישוב התבקשו להישאר בבתיהם, כל עובדי החממות פונו, נסגר מחסום ארז, נחסמה הגישה ליישוב והוקפצה כיתת הכוננות המקומית. מצה"ל נמסר כי בשעה זו הוסרה הכוננות.

לאחר החזרה לשגרה ירו הפלסטינים ארבע פצצות מרגמה לעבר היישוב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כוחות מיוחדים של צה"ל נפרסו במקום, אך המנהרה לא נמצאה. רכז הביטחון השוטף ניר תעשה אמר לוואלה! חדשות, כי בשעה 9:30 הבוקר התקבלה ביישוב ההתראה על סכנת חדירה מידי צה"ל. לדבריו, זהו אירוע שבשגרה. הוא הוסיף כי האפשרות שהמחבל השתמש במנהרה הוא "ספקולציה בלבד", וייתכן שבסוף יתברר כי לא היה מדובר במחבל כלל. לדבריו התושבים שהו בבתיהם כפי שהתבקשו, ולא ניכרת פאניקה.

לפני כשלושה חודשים חשף צה"ל מנהרה בעיירה בית להיא שבצפון רצועת עזה. על פי ההערכות, המנהרה נועדה לשיגור מחבלים לפיגוע באזור נתיב העשרה. מדי יום סופג היישוב בן 140 המשפחות מטח של עשרות פצצות מרגמה. רק שלשום ספג היישוב, אשר נמצא סמוך לגדר רצועת עזה, 14 פצצות מרגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully