וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מחילה ואין כפרה לשוטרים העבריינים"

ספי קרופסקי

22.11.2007 / 15:03

כך אמר מפקד המחוז הצפוני במשטרה. 4 כתבי אישום חמורים הוגשו הבוקר נגד שוטרים שלפי החשד הניחו מטעני נפץ בניסיון להרתיע ראש משפחת פשע. מעצרם הוארך

מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן גינה את כנופיית השוטרים הנאשמת בהטמנת מטענים בסביבתו של ראש משפחת פשע בנהריה. לדבריו, "כל משטרת המחוז בפיקודי מתנערת מאותם שוטרים – או שוטרים לשעבר - שעשו את המעשה. אין גיבוי, אין חיפוי. סייענו למח"ש, ראינו בזה כמעשה של קבוצת עבריינים שעשתה מעשה חמור. אין מחילה, אין כפרה".

גם סגן ראש מח"ש (מחלקה לחקירות שוטרים) הוקיע את המעשים, ואמר כי "אלה נורמות של ארגוני פשיעה. תא מחתרתי בתוך משטרת ישראל". לדבריו, "זו תופעה בלתי נסבלת, ואם אנשי החוק ירשו לעצמם לנקוט בפעולות שכאלה תשתרר פה במדינה אנרכיה מוחלטת".

היום הותר לפרסום, כי כתבי אישום הוגשו כנגד ארבעה שוטרים במחוז הצפוני של המשטרה, ביניהם קצין, החשודים כי הטמינו מטענים בסביבתו של ראש משפחת פשע בנהריה, מיכאל מור. השוטרים נעצרו לפני כחודש, וצו איסור פרסום מלא הוטל על הפרשה עד הגשת כתבי האישום. בפרשה מעורב גם אזרח מהגליל המערבי.

היום האריך שופט בית המשפט המחוזי בחיפה את מעצרם של הנאשמים בשישה ימים. כמו כן, נענה השופט לבקשת סניגוריהם של הנאשמים והורה שלא לפרסם את שמותיהם או כל פרט אחר המצביע על זהותם.

השוטרים חשודים כי הטמינו שני מטעני צינור. האחד הונח מתחת לרכבו הפרטי של העבריין אך התגלה מבעוד מועד, והשני התפוצץ על אדן חלונו של בן דודו, אך לא פגע באיש. הם מואשמים בייצור נשק, נשיאה והובלה של נשק שלא כדין, הפרת אמונים והיזק בחומר נפץ שהיה בו כדי לסכן חיי אדם.

הנאשמים "נותרו חשופים לפגיעה"

לטענתם השוטרים המואשמים, הם הרגישו שהם "נותרו חשופים לפגיעה". מעצרם של החמישה התאפשר בעקבות מידע שמסר רכז המודיעין של תחנת עכו במהלך חקירה נגדו, ולאחר שאחד מהחמישה הסכים לשמש כעד מדינה ולהעיד נגד חבריו.

עו"ד יאיר נדשי, פרקליטו של אחד הנאשמים, אמר בראיון לקול ישראל כי מרשו חף מפשע. לדבריו, יש לזכור שעד המדינה שהודה בדברים קיבל טובת הנאה, כשלא הוגש נגדו כתב אישום. עו"ד נדשי הוסיף, כי לא ייתכן שמרשו לקח חלק בפרשה מאחר ובעת האירוע עצמו, לאחר גילוי המטען, הגיע השוטר לשטח מתוקף תפקידו כקצין מודיעין. נדישי ביקש להודות לקצינים ולשוטרים מהתחנה שתמכו במרשו מאז התפוצצה הפרשה.

פינס: להקים ועדת בדיקה

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פז-פינס, החליט בעקבות הגשת כתבי האישום לכנס דיון מיוחד בוועדה, בהשתתפות המפכ"ל דודי כהן ושדרת הפיקוד הבכיר במשטרה. פינס אמר כי, "זהו יום שחור למשטרה ולשלטון החוק". לדבריו, "לקיחת החוק לידיים על ידי שוטרים המתנהגים כאחרוני העבריינים הוא חלום בלהות שמתממש".

עוד אמר פינס כי "הפרשה מחייבת טיפול שורש יסודי שיזעזע את אמות הסיפים. יש להקים ועדת בדיקה ממשלתית שתגבש מסקנות אסטרטגיות במשולש היחסים בין העבריינים, המשטרה ומערכת אכיפת החוק".

רק לפני תשעה חודשים זיעזעה את המשטרה פרשה נוספת, כשדו"ח ועדת זיילר לחקר פרשת פריניאן הצביע על קשר פסול בין שוטרים לעבריינים. אז, גרמו הזעזוע והמלצות המשטרה להתפטרות המפכ"ל לשעבר, משה קראדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully