וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתאושש? היציג: 3.903

עומר רבין

21.11.2007 / 13:44

אחרי שירד הבוקר עד לרמה של 3.871 - התאושש הדולר וחצה בחזרה את רף 3.9 השקלים לקראת קביעת היציג

האם ייתכן שהדולר מתחיל להתאושש? - על אף הערכות המומחים על הימשכות מגמת הירידה הצפוייה בערכו של המטבע האמריקאי, והערכת "דויטשה בנק" שפורסמה היום ומצהירה כי השער הראוי לדולר הוא 3.8 ש"ח - התאושש הדולר לקראת סיום המסחר בו ושערו היציג נקבע על 3.903 ש"ח.

האירו התחזק היום גם הוא לעומת השקל, ושערו נקבע על 5.7718 ש"ח. לירת שטרלינג אמריקנית תעלה ביממה הקרובה 8.0281 ש"ח.

השחיקה המשמעותית במחירו של הדולר בימים האחרונים מיוחסת בעיקר למשבר הסאבפריים שממשיך להטריד את המשק האמריקאי וגורר עימו ירידות שערים, גל התפטרויות של בכירים בחברות המובילות ונטישה של משקיעים מרכזיים. רק התבהרות של התמונה ורגיעה של המשבר הזה, אחידים בדעתם אנליסטים ברחבי העולם, תביא לשינוי אפשרי במגמה.

ובאחד העם: ירידות שערים משמעותיות

ובזמן שהדולר משנה מגמה - גם בבורסה לניירות ערך משתנה המגמה והמסכים נצבעים אדום. הירידות בבורסות העולם, משבר המשכנתאות בארה"ב שממשיך לגבות את המחיר ועליית מחירי הנפט - כל אלה גובים את המחיר ומביאים לגל של מימושים באחד העם.

מדד המעו"ף יורד כעת ב1.6%, ת"א 100 נחלש בקרוב לשני אחוזים, ובמדד התל-טק נרשמת ירידה חדה של 2.51%. בין המניות הבולטות היום נמצאות מניית כי"ל הנופלת ב4.5%, מניית אל על שנחלשת ב2.8% על רקע תוצאותיה הכספיות שפורסמו היום ומניית מכתשים אגן המאבדת אף היא 4.5% מערכה. מניית בנק הפועלים גם היא במגמת ירידה היום לאור פרסום הדו"חות הכספיים המצביעים על פגיעה של של משבר הסאבפריים בהונו של הבנק - והיא נסחרת כעת בירידה של 1.5%.

והנפט לא עוצר...

ובמקביל מאמיר מחיר הנפט לשיא נוסף של כל הזמנים: לראשונה אי פעם הגיע אתמול מחירה של חבית אל מעל ל-99 דולר, כאשר מחירי החוזים למסירה בחודש ינואר מתקרבים כבר אל הרף הפסיכולוגי של 100 דולרים לחבית.

אנליסטים בכירים בניו יורק העריכו הלילה, כי העליה במחירי הנפט נובעת בין היתר מהמשך היחלשותו של הדולר המעלה את הביקוש להשקעה בסחורות, כמו גם השריפה שפרצה במפעל נפט גדול באלברטה ושעשוייה לצמצם ולעכב את זמינותו של ה"זהב השחור" בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully