וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התכנית בירושלים: פרובוקציה מתוזמנת"

ספי קרופסקי ושולמית אביצור

21.11.2007 / 13:50

תגובות סוערות בשל תכניתו של לופוליאנסקי לחזק את הרצף שבין מערב ומזרח ירושלים. "ראש העיר פועל ממניעים פוליטיים"

תגובות סוערות בעקבות תכניתו של ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי להשקיע כ-200 מיליון שקלים בפיתוח מזרח העיר. יו"ר האופוזיציה בעיר, ניר ברקת אמר כי "לופוליאנסקי פועל ממניעים פוליטים לקראת הבחירות לראשות העירייה".

מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר אמר, כי "מדובר בפרובוקציה מתוזמנת היטב שנועדה להכשיל את מאמצי השלום באזור". יו"ר חד"ש מוחמד ברכה הגיב גם הוא בצורה חריפה, ואמר כי "ההשקעה היחידה המתבקשת בירושלים המזרחית היא נסיגה מלאה של הכיבוש הישראלי". לדבריו, "יש להפסיק את כל המזימות לשנות את אופי העיר ואת השטח השיפוטי שלה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עצוב הוא שדווקא שלום עכשיו פועלים לטרפד את התוכנית למען ערביי ירושלים, אשר אמורה לשדרג באופן משמעותי את מצבם, וזאת מסיבות פוליטיות".

לופוליאנסקי, הציג הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים תכנית כוללת לפיתוח וחיזוק מזרח העיר, בעלות של כ-200 מיליון שקלים. התכנית כוללת פיתוח מסחרי, תיירותי, הקמת מוסדות תרבות ושימור מבנים היסטוריים.

כמו כן, התכנית כוללת פרויקט של שדרוג התשתיות העירוניות במזרח העיר, שיפור התאורה, שילוט, גינון, הצבת ריהוט רחוב ופיתוח חניונים ציבוריים. במהלך החודשים הקרובים תועבר התכנית לאישור הוועדות הסטטוטוריות.

התכנית אמורה להשתלב בתכנית המתאר הכללית של ירושלים, המתגבשת בימים אלה, ואמורה לצאת לאישור הוועדות הסטטוטוריות בשבועות הקרובים. לדברי לופוליאנסקי, מטרתה של התכנית היא לשמור על מכלול השטח של ירושלים כגוש אורבאני אחד רציף.

"אני מאמין שהתוכנית תקבע עובדות בשטח, ותיצור קישור חזק יותר בין מערב העיר למזרחה", אמר לופוליאנסקי, והוסיף כי הוא מקווה שהתוצאה תהיה "עיר אחת מאוחדת וחזקה, עיר תיירותית ונגישה, בעלת עוצמה כלכלית ותרבותית".

"התכנית נערכה בשיתוף התושבים"

ראש העיר סיפר כי העירייה הקימה צוותים מיוחדים בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, שעבדו על פיתוח התוכנית, תוך מתן דגש למרכיבים ולמאפיינים הייחודיים של מזרח העיר ולצורכי האוכלוסייה באזור. מהעירייה נמסר כי התוכנית נערכה בשיתוף פעולה מלא עם נציגי התושבים והמגזרים השונים במזרח העיר.

החידוש, מסבירים בעירייה, הוא שעד היום לא היתה תכנית מקיפה שכוללת את מזרח ירושלים בתכנית המתאר הכללית של העיר. "התכנית הנוכחית כוללת את מזרח העיר, ומציעה פתרון לאיכות הדיור וחזות המבנים, הגדלת זכויות הבנייה למגורים, תוך התאמה לתבנית הבנייה בעיר, ותוך שימת דגש על בעיות התנועה ומצוקת החניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully