וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לקדימה: החזון ושברו?

ספי קרופסקי

21.11.2007 / 12:03

מפלגת השלטון מציינת שנתיים לקיומה. האם נותר דבר מה מהחזון של רה"מ לשעבר אריאל שרון, או שהכל התפוגג למען האופורטוניזם?

בתוך סבך המהלכים המדיניים שמובילה ממשלת אולמרט ערב הוועידה המתוקשרת באנאפוליס, כמעט שכחו במפלגת השלטון, "קדימה", שהיום התנועה מציינת שנתיים להיווסדה. מה שהתחיל בתור "המפץ הגדול" של ראש הממשלה דאז אריאל שרון, ולפי חזונו של נציג השמאל שערק לשורות המפלגה - חיים רמון, עבר לאחר מכן דרך ההתפתחויות הדרמטיות במצב בריאותו של שרון, דרך עלייתו וניצחונו הלא משכנע של אהוד אולמרט בבחירות, וכלה בדעת הקהל הנמוכה - ולאחר מכן קצת משתפרת - של ראש הממשלה אהוד אולמרט בקרב הציבור בישראל.

"אם אתה שואל אותי, יש לי געגועים לשרון. לדעתי הוא עמד בשורה אחת עם מנהיגים כמו בן גוריון ובגין", אומרת ח"כ מרינה סולודקין, חברה בכירה במחנה המאוכזבים במפלגה. סולודקין מספרת על הרגשות המעורבים שלה עת חגיגות השנתיים למפלגת המרכז שהיתה אמורה להחזיק בהגה השלטון בקלות מזהרת רק לפני זמן קצר.

"שנים רבות מדינת ישראל היתה זקוקה למפלגת מרכז בטחונית וליברלית שיכולה לאחד את המרכז הפוליטי משמאל ומימין", היא מציינת, "אבל המדיניות הנוכחית לא נכונה. זו טעות לא ללכת למבצע צבאי בעזה לאחר עליית חמאס וירי הקסאמים על ישראל". לפיה גם "מלחמת לבנון אכזבה אותנו. יש לנו הרבה שאלות ואנחנו מחכים לדו"ח וינוגרד הסופי", שלפי סולודקין, "יהיה אפילו יותר חריף מדו"ח הביניים".

דין קדימה כדין שינוי?

בהיבט האישי סולודקין רומזת שוב, כי הייצוג למגזר הרוסי אותו היא מייצגת נפגע מעצם העובדה שאינה מחזיקה בתפקיד משמעותי יותר כנבחרת ציבור. "לי מאוד קשה להיות במפלגה שהציבור שאני מייצגת מאוד מאוכזב מביצועיה", היא אומרת. "אני בעד מפלגת מרכז, ואני מקווה שבקדימה יצליחו להניף את הדגל הזה". סולודקין לסיום מציינת מפלגות מרכז נוספות שהתקיימו במהלך השנים כגון שינוי והדרך השלישית ורומזת שעם או בלי קדימה, "מפלגת מרכז משמעותית תמשיך להתקיים בצורה כזו או אחרת".

אבל סולודקין אינה היחידה שמרגישה חוסר נוחות עם דרכיה של המפלגה. אחד הטיעונים המרכזיים נגד עצם הקמת תנועה כגון קדימה, היא שתערובת הדעות והעמדות שיחזיקו נבחרי ציבור שהיגרו מצדדים מנוגדים של הקשת הפוליטית, צפויים בסופו של דבר להתנגש. וכנגד יוזמות כגון זו של המשנה לראש הממשלה חיים רמון בדבר חלוקת ירושלים, מתייצבים להם במפלגה חברי כנסת שאינם חוששים להשמיע ביקורת גלויה על מהלכי הממשלה.

"שוברים יותר מדי שמאלה"

"אני בהחלט יכול לקבל את זכותו של רמון לשנות את המצע", אומר ח"כ זאב אלקין, אופוזיציונר נוסף במפלגה. "אבל לא נוח לי שהוא יוצא עם יוזמה כזו על דעת עצמו מבלי לעבור דרך חברי המפלגה", הוא מוסיף.

אלקין, אחד מהסמנים הימנים בסיעת קדימה בכנסת, סובר בדומה לסולודקין שהסיעה סוטה מדרך שרון ו"שוברת שמאלה". במכתב ששלח אתמול לראש הממשלה לאחר שחרור האסירים, כתב כי "אסור לנו לגלות חולשה, להתבזות ולבזות את כבוד הנרצחים והנפגעים מטרור ולהמשיך במסע המחוות הבלתי פוסקות".

אלקין מספר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "אם התנועה תמשיך בקו הנוכחי זה יביא לצערי לריסוקה". לדבריו, כבר נתקבלו רמזים מצד בכירים במפלגה על איחוד עם מפלגת העבודה. "אבל אם התנועה תתעשת", אלקין מסביר, "ותחזור להיות תנועת מרכז-ימין אמיתית כפי שהוקמה על ידי שרון, זה גם יחזיר לה את הבוחרים שנטשו אותה, כמו גם את אמון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully