וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ראשון לגליל: גברה על אנטוורפן

20.11.2007 / 19:36

חניכיו של אלי קנטי, סוף סוף יצאו מהמשבר, ורשמו ניצחון ראשון בכל המסגרות, עם 82:93 בכפר בלום מול הבלגים במסגרת גביע יול"ב

לא קל להיות אלי קנטי בימים האחרונים. הקבוצה שבנה בגליל לא נראתה חזקה מספיק, לא מחוברת, וכפי שהוכח במשחק האחרון שלה בליגה מול נהריה, היא גם חסרת ביטחון בצורה חמורה. אלא שהערב (שלישי) נראה שגליל לא היתה יכולה לבקש יריבה נוחה יותר, כשקיבלה את אנטוורפן, ומול הבלגים שרושמים בעצמם פתיחת עונה נוראית, נתנה משחק התקפי מרשים, ורשמה ניצחון ראשון העונה בכל המסגרות, 82:93, אחרי שישה הפסדים רצופים.

בגליל נהנו ממשחק קבוצתי יפה, ולמרות שנראה שההתקפה עדיין לא לגמרי מלוטשת, יש לא מעט סיבות להיות מעודדים בכפר בלום: ארבעה שחקנים קלעו בדאבל פיגרס, מוסינזון לקח אחריות כשהקבוצה היתה תקועה, מייק קמפבל וקליף בראון נראים כמו זרים לא רעים, אור איתן סוף סוף יצא ממשבר הקליעה, ודורון שפר מקבל יותר ויותר אחריות ונראה שהוא מחבר את הקבוצה יחד סביבו. הבעיה היחידה מבחינתה של הגליל היא הזר השלישי שלה, טוני קיצ'ינגס, שלא הצליח להיכנס למשחק, ולא היה פקטור במחצית השניה.

מהלך המשחק

רבע 1

הבלגים פתחו במשחק מבולבל, והשקיעו את מירב המאמצים שלהם בהטחת הכדורים מחוץ לקשת, וזרקו לא פחות מתשע פעמים לשלוש (!) במהלך הרבע. קליף בראון פתח טוב בגליל, והעלה אותה ל-7:11. לכודז'ייבסקי החזיק את הבלגים במשחק, אבל בראון המשיך לצלוף, והוליך את גליל עד 16:20 בסיום הרבע הראשון.

רבע 2

גילי מוסינזון עלה לרבע השני, הכניס הרבה אנרגיה בהתקפה של הגליל, והעלה אותם ל-23:26. דויד טויה התעורר באנטוורפן, התחיל לקחת אחריות והשווה את התוצאה. אלא שמוסינזון קלע חמש נקודות רצופות, וניצל את הבלאגן בהתקפה של הבלגים בשביל להעלות את גליל ל-29:31. כריס סרז'נט החזיר את הבלגים למשחק, אבל קמפבל צלף שלשה, והוסיף עוד אחת מטורפת בשניה האחרונה של הרבע, כדי להוריד את גליל למחצית ביתרון 34:41.

רבע 3

קמפבל המשיך בדיוק מהמקום בו הפסיק, ובעזרתו של קליף בראון העלה את הגליל ל-34:47. אור איתן, שנמצא בתקופה לא טובה, הצטרף לחגיגה עם שלשה שהעלתה את גליל ל-36:52. סרז'נט סוף סוף מצא את הסל בשביל הבלגים, וצלף שלשה גדולה, אבל איתן, שקיבל ביטחון החזיר בשלשה משלו, ואפילו דורון שפר רשם נקודות ראשונות עם שלשה מהפינה, בדרך ליתרון הגדול במשחק, 43:63. לכודייז'ייבסקי קלע שלשה שהורידה את ההפרש, אבל בראון הוריד את הגליל לרבע הרביעי עם 55:72.

רבע 4

הגליל עלתה קצת שאננה לרבע האחרון, הרבתה לאבד כדורים, לא הצליחה למצוא את הסל, והבלגים הצליחו לחזור עד 10 הפרש כאשר סרז'נט קלע חמש נקודות רצופות, שהביאו את אנטוורפן עד 68:78. אלא שאז התחיל דורון שפר לעבוד, חטף כדורים, ניהל את ההתקפה מצויין ועם דקות טובות של קמפבל העלו את גליל ל-68:82. סרז'נט המשיך לככב והוריד את ההפרש ל-8 בלבד, אבל מוסינזון חדר לסל, העלה את גליל ל-79:90, והוביל את הקבוצה הצפונית לניצחון המיוחל.

סטטיסטיקה

קלעו לגליל: מייק קמפבל וקליף בראון 19 כל אחד, גילי מוסינזון 17, אור איתן 16, יוגב אוחיון 8, דורון שפר 5 (5 חטיפות).

לאנטוורפן: כריס סרז'נט 24, רייאן סירס 18, לכודז'ייבסקי 16, דיויד טויה 11, איאן הנבן 6, תומאס למוט ואיבס דופונט 4 כל אחד.


מאמן גליל עליון, אלי קנטי, שסוף סוף שבר את רצף ההפסדים, אמר בסיום המשחק: "אני מאוד שמח מהניצחון הראשון. כל התירוצים וההסברים להפסדים שלנו עד עכשיו לא במקום". למרות הניצחון, קנטי עדיין לא הצליח להשאיר מאחוריו את ההפסד בנהריה: "אנחנו חייבים עכשיו לעשות ניצחון ראשון בליגה, מה שנלקח מאיתנו ביום ראשון מול נהריה, וכל מי שראה את המשחק יודע על מה אני מדבר".

דורון שפר, שניהל את המשחק ברבע הרביעי, אמר: "השכלתי לתרום על המגרש, אבל הכי חשוב שניצחנו. היה מרגש לשמוע את הקהל צועק את השם שלי, וזה כיף לראות את הקהל שלנו מגיע למשחקים. יש לנו הרבה שיעורי בית לעשות כדי להשתפר העונה, אבל זה ניצחון מוראלי מאוד חשוב, והיינו במגמת שיפור בשבוע האחרון". על אנשי חב"ד, שחזרו לאולם בגליל, אמר שפר: "הפעם זה לא אני, אבל החיבור הוא מבורך".

מאמן אנטוורפן, סוון ואן קמפ: "השחקנים שלי לא הראו לב בהגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully