וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: הגרעין שלנו מוכן לכל מתקפה

20.11.2007 / 19:04

נשיא רוסיה אמר בנאום בפני קצינים בכירים שמוסקבה לא תיוותר אדישה להפגנת השרירים של נאט"ו ותגיב מיידית לכל תוקפנות

"מוסקבה לא תיוותר אדישה להפגנת השרירים של נאט"ו", כך אמר היום נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כוחות הגרעין של [[רוסיה]] מוכנים לקראת כל פעולה עוינת ויגיבו מידית, לדברי הנשיא הרוסי. המדובר ביחידות האסטרטגיות, השולטות בטילים ארוכי הטווח, בעלי ראש הנפץ הגרעיני. פוטין נאם בפני קצינים בכירים וטען שנאט"ו תגברה את כוחותיה על גבול רוסיה. זאת, לדבריו, בניגוד להסכמים שנחתמו בין רוסיה לבין הברית.

ארצות הברית ורוסיה התעמתו בעקבות התוכנית האמריקאית להציב מערכות להגנה מפני טילים ב[[פולין]] וב[[צ'כיה]]. פוטין מצדו השקיע בשנים האחרונות כסף רב בהתעצמות צבאית וחיל האוויר הרוסי ביצע בחודשים האחרונים תמרונים מאיימים רבים בסמוך למרחב האווירי של מדינות החברות בנאט"ו, כגון ארצות הברית ובריטניה. נשיא רוסיה גם השווה את המצב הנוכחי לתקופת משבר הטילים בתחילת שנות השישים ב[[קובה]], אז כמעט פרצה מלחמה גרעינית בין המעצמות.

רוסיה סבורה שהתרחבות ברית נאט"ו לתוך המדינות הבלטיות ומדינות מזרח אירופה היא איום אסטרטגי עליה, וכלי בידי ארצות הברית לנגוס עוד חלקים משטחים שהיו בעבר נתונים להשפעה סובייטית. בשנה האחרונה האשים פוטין את ארצות הברית בזריעת הרס בעולם וביישום מדיניות חד צדדית וכפיית רצונה על מדינות כמו עירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully