וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק מעריך: סוריה תשתתף בוועידה

20.11.2007 / 14:46

בתום פגישתו עם ראש הממשלה, אמר נשיא מצרים כי כישלון ועידת אנאפוליס משמעו סיומו של המשא ומתן. אולמרט: לא יהיה הסכם בלי יישום מפת הדרכים

"צריך לחכות לוועידת אנאפוליס ולא לדבר על כישלון, משום שכישלון הוא סוף דרכו של המשא ומתן". כך אמר היום (שלישי) נשיא מצרים חוסני מובארק בתום פגישתו עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בשארם א-שייח'. מובארק העריך כי סוריה תשתתף בוועידה וכי מי שייצג אותה יהיה שר החוץ הסורי, וואליד מועלם.

"אני מרוצה מההתייעצות ביני לבין ראש הממשלה אהוד אולמרט". כך פתח נשיא מצרים חוסני מובארק את דבריו במסיבת עיתונאים שנערכה בתום הפגישה. מובארק הביע תקווה כי "ועידת אנאפוליס תפשיר את הקיפאון בתהליך השלום ותפתח את הדלת להתקדמות דומה בשאר המסלולים". לדברי מובארק, "הזמן מתאים לשלום כולל, ליציבות לכל עמי האזור. אני שואף לעמדות בונות מאולמרט, שיביאו להצלחת הכינוס הקרוב".

מובארק הוסיף, כי הוא מרוצה מההתייעצות עם אולמרט, והביע תקווה כי "וועידת אנאפוליס תפשיר את הקיפאון בתהליך השלום ותפתח את הדלת להתקדמות דומה בשאר המסלולים". מובארק הוסיף, כי "השלום הוא מטרת העמים - הפלסטיני, הישראלי ושאר העמים. השגת הסדר על ידי משא ומתן תהווה מפתח לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון".

"פיגוע הירי - ניסיון לשבש המו"מ"

ראש הממשלה אולמרט אמר במסיבת העיתונאים, כי "ביקור של ראש ממשלה ישראלי אצל נשיא מצרים הוא שגרה, וזה אולי ההישג החשוב ביותר שהחל בביקור סאדאת". אולמרט התייחס לפיגוע הירי אמש בו נהרג צעיר בשומרון, ואמר כי מדובר ב"חלק מהמאמץ של גורמי הטרור לשבש את הניסיונות להגיע לדיאלוג מדיני, אבל זו גם הוכחה שעדיין נדרשים מאמצים גדולים מאוד מצד הרשות הפלסטינית כדי להיאבק בטרור".

"המו"מ לא יהיה פשוט", אמר אולמרט. "מה חשבתם? שאחרי 60 שנה נשב ולאחר שבוע נפתור את כל הבעיות? יהיו מחלוקות קשות, יהיו משברים, אבל אני אופטימי שאם ננהג בזהירות נגיע בסופו של דבר להסכם. אני מאוד מקווה שזה יהיה במהלך שנת 2008".

אולמרט אמר עוד, כי צריך להיות ברור שלא יהיה יישום של הסכם בין ישראל לפלסטינים לפני שההתחייבויות על פי מפת הדרכים יקוימו במלואן. "ההתחייבויות הללו חלות גם על עזה", ולדברי אולמרט, הדרישות הללו מקובלות על הממשל האמריקאי.

ראש הממשלה הודה למובארק על מעורבותו ונכונותו להבטיח שוועידת אנאפוליס בשבוע הבא תזכה לגיבוי מרשים של גורמים רבי השפעה באזור ובעולם. "אנו מקווים שהמשא ומתן באנפוליס יביא לפיתרון צודק והגשמת החזון של שתי מדינות לשני עמים". לדבריו, המפגש באנאפוליס לא יכול להיכשל משום שעצם קיומו הוא הצלחה.

בהתייחסותו להברחות ממצרים גילה אולמרט כי "מצרים וישראל קבעו דפוסי פעילות משותפים בין גורמי ביטחון ומודיעין וזאת על מנת למנוע חדירת טרוריסטים לעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully