וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללא רפורמה נאבד את המורים"

20.11.2007 / 11:42

שרת החינוך תמיר אמרה את הדברים במהלך דיון על שביתת המורים בועדת החינוך. בר-און: לא אתן כסף למורים ללא רפורמה

"אתם תחמיצו את הרצון הטוב של הממשלה, גם את הכסף ובסופו של דבר גם את אהדת הציבור". כך אמרה שרת החינוך ליו"ר ארגון המורים במהלך דיון סוער בישיבת ועדת החינוך היום (שלישי) בכנסת. עוד אמרה תמיר לארז, כי "אם אתה לא תעביר למורים שהמהלך הזה הוא מהלך של שנים, אני ואתה נאבד אותם".

שרת החינוך הטיחה בארז כי, "ארגון המורים חי בעבר". לדבריה, "אתם מניחים ציפיות בלתי אפשריות על השולחן, יש שינוי מגמה ואתם מחמיצים אותו. הממשלה לא מדברת על השקעה בחינוך אלא עושה זאת". תמיר טענה בפני נציגי המורים כי "אתם לא ראיתם שעה שחזרה וגרוש שחזר למורים לפני שנכנסתי לתפקיד".

שר האוצר רוני בר-און הצטרף לביקורת של תמיר, ואמר כי "הממשלה הוסיפה מיליארדים לחינוך, ומעבר לתוספת הזו לא אתן כסף בלי רפורמה". לדברי בר-און, "זה יהיה הישג למורים כבר בטווח הקצר ביותר".

בר-און תקף את ארגון המורים, ואמר כי "היום יש שביתה כשהכסף מונח על השולחן". לדבריו, האוצר מאמץ את מתווה יו"ר ההסתדרות עופר עיני כבסיס למשא ומתן. "אנו מוכנים ומזומנים להמשיך במשא ומתן על בסיסי מתווה עיני עוד היום, בכל זמן ובכל עת. אני רוצה להאמין שהצד השני מוכן להכנס למו"מ ענייני ובתום לב על רפורמה בחינוך ללא משברים מדומים ודרמות מיותרות".

עוד אמר בר-און, כי "השכר למורים לא יהווה מכשול להתקדמות במו"מ". לדבריו, האוצר פועל לגיבוש תוכנית רב שנתית לצמצום כיתות ולהחזר שעות הלימוד שקוצצו, אך תוכנית זו לא תהיה חלק מהסכם קיבוצי עם ארגון המורים. "דרישת ארגון עובדים להכתיב מדיניות ממשלה תסיט אותנו מדיון אמיתי על השינוי הנדרש גם במבנה ההעסקה של המורים", אמר בר-און. עם זאת, הוסיף כי לא יפרוץ את מסגרת התקציב. "לא אעמיד את המשק בסכנה של תגובת שרשרת אשר תערער את יציבותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully