וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו מאיימת: נצא מהממשלה

ספי קרופסקי

19.11.2007 / 18:28

ח"כ רותם: אולמרט וברק נכנעו לטרור - אם יימשכו הגזרות, לא נישאר בממשלה. ליברמן: המשא ומתן המדיני הגיע למבוי סתום

סיעת ישראל ביתנו רמזה הערב (שני) על יציאה אפשרית מהממשלה בשל המהלכים המדיניים של ראש הממשלה. כל חברי הסיעה בראשות היו"ר אביגדור ליברמן, יצאו ממליאת הכנסת במהלך הצעת אי אמון שהעלתה סיעת הליכוד עקב הקפאת הבניה בהתנחלויות ביהודה ושומרון.

החלטת הסיעה להיעדר מההצבעה מגיעה לאחר שבמהלך ישיבת הממשלה היום (שני) אושר שחרורם של 441 אסירים פלסטינים כמחווה לקראת פסגת השלום באנאפוליס. ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר במהלך הישיבה, כי "ישראל תעמוד בהתחייבויותיה בתכנית מפת הדרכים, לא תבנה התנחלויות חדשות בגדה, תסיר מאחזים בלתי חוקיים ולא תפקיע קרקעות".

ח"כ דוד רותם אמר לאחר הצבעת האי אמון, שלא עברה, כי "ראש הממשלה ושר הביטחון נכנעו לטרור". לדבריו, "הם לא יכולים לשחרר אסירים ולהקפיא את הבנייה ולא לעשות דבר למען עצירת הקסאמים והחזרת החטופים". רותם רמז על הספק בהישארותה של הסיעה בממשלה, ואמר כי "קואליציה היא לא לעולם חוסן. אם ימשכו הגזרות אנחנו לא נשאר בממשלה זמן רב מדי".

יו"ר המפלגה ליברמן, שהתנגד לשחרור האסירים, ביקר גם הוא את מהלכי הממשלה במהלך הישיבה הבוקר, ואמר כי "ברור שבמישור המדיני אנחנו מגיעים למבוי סתום. מדיווחי צוות המו"מ ברור שהמינימום של הפלסטינים הוא הרבה מעבר למקסימום של יוסי ביילין. לכן, יש לעזוב את המישור המדיני ולעבור לביטחוני, קרי - טיפול יסודי בעזה בכוונה למגר את ירי הקסאמים והמרגמות". ליברמן חזר על דרישתו, כי על "הפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית כתנאי לכל מו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully