וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן אליעזר מינה מאה מקורבים לחב' החשמל"

ספי קרופסקי

19.11.2007 / 17:30

דו"ח מבקר המדינה 2007: לינדנשטראוס טוען למעורבות פרטנית של השר בסיוע וקידום עניינים הנוגעים להעסקת עובדים בחברה

"שר התשתיות [[בנימין בן אליעזר]] סייע במינוי כ-100 מקורבים, במישרין או בעקיפין בחברת החשמל. 15 מן המינויים הם של חברי מרכז מפלגת העבודה". כך קובע מבקר המדינה בדו"ח הביקורת השנתי שהותר היום (שני) לפרסום.

בדו"ח כותב המבקר [[מיכה לינדנשטראוס]], כי "הביקורת העלתה מעורבות פרטנית של השר בן אליעזר בשנים 2005-2006 בסיוע ובקידום עניינים הנוגעים להעסקת עובדים מסוימים בחברת החשמל ובחברת התשתיות". המבקר מציין כי הפניות טופלו בעיקר באמצעות מנהלת לשכתו של השר.

כמו כן מציין לינדנשטראוס כי "מנכ"ל חברת התשתיות קיבל לתפקיד מנהל ארגון ושיטות, במאי 2005, עובד שלפי מסמכי החברה הופנה בידי השר". לפי הדו"ח, "העובד קודם בספטמבר 2006 לתפקיד בכיר בחברה בהליכים לא תקינים, שלא עמדו בדרישות של פקידים בכירים".

"מן הראוי שתצא הודעת רענון"

לסיכום כותב לינדנשטראוס, כי "משרד המבקר סבור כי מן הראוי שתצא מטעם היועץ המשפטי לממשלה הודעת רענון או הנחיה המשקפת את עמדתו, לפיה חל איסור על טיפול שר או מי מטעמו בעניינים פרטניים של אנשים הפונים אליו". עוד כתוב כי "ראוי כי היועץ המשפטי ייתן דעתו להתנהלות השר ולשכתו בנוגע לפניות אליהם, וייבחן אותה בשים לב להנחיות היועץ".

בחודש פברואר השנה הועלו חשדות כי השר בן אליעזר מינה עשרות מקורבים פוליטיים לתפקידים שונים בחברת החשמל. בסביבתו של בן אליעזר רמזו לאחר העלאת החשדות, כי גורמים בחברת החשמל הדליפו את פרטי המסמך, במטרה להכשיל רפורמות במשק האנרגיה. בתוך כך, נבדקה טענה לפיה לשכת השר פנתה 120 פעמים ללשכת מנכ"ל חברת החשמל.

מלשכת בן אליעזר נמסר, כי השר מכבד את בדיקת המבקר והוא ילמד את המשמעויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully