וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: המורים חושבים שהם עדיין בהפגנה

18.11.2007 / 23:55

השיחות לסיום השביתה נכשלו משום שהאוצר, לטענת המורים, לא מוכן לדון בצמצום מספר התלמידים בכיתה ובהוספת שעות לימוד

הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין יושב ראש ארגון המורים רן ארז לנציגי משרד האוצר והחינוך. יושב ראש ארגון המורים העל יסודיים רן ארז אמר לאחר הפגישה, כי "לאחר כל הספינים שהפיץ משרד האוצר, כאילו התנאי להסכם הוא רפורמה במערכת החינוך, התברר כי הוא אינו מעוניין כלל ברפורמה והוא לא מוכן לדון בצמצום מספר התלמידים בכיתה ובהוספת שעות לימוד" . לדבריו,"האוצר נסוג מההתחייבות המפורשת לבית הדין לעבודה ומההתחייבות של ראש הממשלה אהוד אולמרט במכתבו למורים".

שרת החינוך יולי תמיר תקפה בתגובה את היו"ר ארז ואמרה כי הרקע למבוי הסתום בשיחות הוא אישי ולא מקצועי. גם מנכ"ל משרד האוצר יורם אריאב תקף את ארז ואמר, כי "המורים באו לישיבה תחת ההשפעה של ההפגנה אתמול בכיכר רבין ולא השכילו להבין שאחרי העצרת צריך להחזיר את התלמידים לכיתות".

קודם לכן, התייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט לדרישת ארגון המורים כי יתערב במשא ומתן במשא ומתן בעניינם. בכנס לעלייה לקרקע של הפארק לטכנולוגיות מתקדמות בבאר שבע אמר אולמרט כי "עם כל הכבוד ליו"ר ארגון המורים, אין צורך שראש הממשלה בעצמו יישב אתו". לדבריו, "יש שר אוצר ויש שרת חינוך. יש להם סמכויות לסגור עניינים".

"לרה"מ אסור לטמון ראשו בחול"

אולמרט קרא למורים לשוב באופן מידי לשולחן המשא ומתן ולסיים את השביתה. לדבריו, "צריך להפסיק עם הדרמות, לשבת למו"מ ענייני ולהפסיק את השביתה הזאת". ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו כממשלה צריכים לתרום וגם המורים והמנהלים צריכים לתרום את חלקם כדי לחולל רפורמה של ממש בחינוך בישראל".

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, התייחס לסירובו של ראש הממשלה להפגש עם ארגון המורים ואמר: "ראש הממשלה לא יכול לטמון את הראש בחול כשמערכת החינוך קורסת לנגד עיניו. החינוך הוא הנכס האסטרטגי החשוב ביותר של מדינת ישראל, ובמקום להסתתר מאחורי גבה של שרת החינוך הכושלת, אולמרט היה צריך להכנס לעובי הקורה מזמן, כדי להפסיק את השביתה המתמשכת ולהחזיר את התלמידים לכיתות, תוך מציאת פתרון שיהיה מקובל על ארגוני המורים וישדרג את מערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully