וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: ניסע לאנאפוליס עם רגליים על הקרקע

ספי קרופסקי

18.11.2007 / 20:11

שר הביטחון אמר כי הוא "לא בצד שמפיח תקוות שווא וגם לא בצד שמפספס הזדמנויות". פינס: "פסגת אנאפוליס - כוסות רוח למת"

שר הביטחון [[אהוד ברק]] התייחס הערב (ראשון) לוועידת אנאפוליס שצפויה להיערך בסוף החודש. בנאום במרכז המפלגה, שנערך בגני התערוכה בתל אביב, אמר ברק כי "נקדם את התהליך המדיני אבל עם רגליים על הקרקע". ברק הדגיש כי "היסודות של עמדתנו הם הכרה בישראל כמדינה יהודית, סוף הסכסוך, השארת גושי היישובים, שיבת הפליטים לא לישראל, מדינה פלסטינית מפורזת וסיום ההסתה נגד ישראל".

ברק גם התייחס לביקורת שהוטחה כלפיו משמאל ואמר כי "שמעתי נזיפות מפי רבים מאנשי השמאל על כך שאני לא מראה תמיכה בתהליך המדיני" לדבריו, "אני לא בצד שמפיח תקוות צד אבל גם לא בזה שמפספס הזדמנויות. אני אסע לאנאפוליס ואדבר עם כל מי שירצה לדבר".

שר הביטחון אף מתח ביקורת על יוזמותיו של שר המשפטים [[דניאל פרידמן]] להגביל את סמכויותיו של בית המשפט העליון. לדבריו,"לא נאפשר פגיעה בבית המשפט העליון ולא נאפשר שינוי של חוק יסוד ללא דיון רציני ומעמיק"

פינס: יש גבול לגיבוי לאולמרט

ח"כ אפרים סנה זעם בסיום המרכז, מכיוון שלטענתו פוזרו המשתתפים טרם הדיון בהצעתו המדינית שעיקרה קידום המשא ומתן עם הפלסטינים. סנה הציע שהמפלגה תצא מהממשלה במידה וזו ולא תפעל לקידום התהליך המדיני. סנה אמר עם פיזור המרכז, כי "להצעה שלי היה רוב באולם, אבל הם החליטו לפזר את הישיבה לפני הדיון בה". לדברי סנה, יו"ר המפלגה אהוד ברק מנסה לשמור על עמימות ערב פסגת השלום. "הם העדיפו שמפלגת העבודה לא תציג עמדה".

מורד נוסף בשורות המפלגה, ח"כ אופיר פינס, התייחס למשבר בחינוך."זכותנו פעם אחת ב-40 יום, לקבל דין וחשבון על המשבר בחינוך משרת החינוך". שרת החינוך עצמה, יולי תמיר, נעדרה מהמרכז בשל המשא ומתן עם המורים. לפי פינס,"יש גבול לגיבוי שאנחנו יכולים לתת לממשלת אולמרט" בהתייחסו לשביתה הנמשכת.

לגבי הסוגייה המדינית אמר פינס כי "פסגת אנאפוליס היא כמו כוסות רוח למת. שלא נתבלבל, ליברמן וישי סינדלו לא רק את אולמרט, אלא גם אותנו. אנאפוליס היא פארסה ופוטו אופ. כל מה שהפסגה עושה זה לתת לראש הממשלה זמן לשרוד. זו התכנסות לכוס קפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully