וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דברי לבני - מבית המדרש של ליברמן וכהנא"

ספי קרופסקי

18.11.2007 / 15:15

בשמאל סוערות הרוחות בשל התבטאותה מעוררת המחלוקת של לבני כי פלסטין היא הפתרון לערביי ישראל. בישראל ביתנו דווקא מברכים עליה

תגובות סוערות בשמאל בעקבות דבריה של שרת החוץ ציפי לבני כי מדינה פלסטינית היא הפתרון לערביי ישראל. "המדינה הפלסטינית העתידית תהווה פתרון לאומי לפלסטינים כמו גם לערביי ישראל", אמרה השרה היום (ראשון) בפגישתה עם עמיתה הצרפתי ברנארד קושנר.

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר כי "דבריה החמורים של לבני חושפים את פרצופה האמיתי". לדבריו, "לבני מכשירה את הקרקע לגירוש של אזרחים ערבים רבים ככל האפשר כדי להשאיר את ישראל מדינה יהודית ללא ערבים. מדובר בהתבטאות מבישה ומסוכנת מבית מדרשם של ליברמן את כהנא".

ח"כ אופיר פז-פינס (עבודה) קרא לשרה לבני לחזור בה מדבריה. "האמירה נשמעת כאילו יצאה מפיו של אביגדור ליברמן ואינה ראויה לה. מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, אך אסור לשכוח שהיא גם ביתם ומדינתם של אזרחיה הלא יהודים". לדברי פינס, "המדינה הפלסטינית תהווה פתרון לבעיית הפליטים, אך לא לערביי ישראל".

יו"ר חד"ש מוחמד ברכה אמר כי "זו עליית מדרגה בחוצפת לבני וממשלתה. כנראה שהימין המתון הולך להיות יותר ויותר קיצוני". לדבריו, "הערבים הפלסטינים בישראל הם ילידי הארץ וחיים במולדתם. הם לא היגרו לשום מקום, אלא ישראל היא זו שהיגרה אליהם".

קולות שונים נשמעו בסיעת ישראל ביתנו. מלשכתו של יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן נמסר כי "אנחנו מברכים על הצטרפותה של השרה לבני לדרישתו האלמנטרית והבסיסית של השר ליברמן להכיר בישראל כמדינה יהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully