וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: מת חולה סרטן שנאסרה כניסתו לישראל

18.11.2007 / 14:55

צה"ל סרב לאפשר לנאיל אל כורדי לצאת מעזה לקבלת טיפול רפואי. בעתירתו לבג"ץ נכתב: הסירוב מנוגד לאתיקה הרפואית

נאיל אל כורדי, תושב רצועת עזה חולה סרטן, שביקש לקבל טיפול רפואי בישראל, מת אתמול (שבת) בביתו בעזה, לאחר שבקשתו נדחתה ולא הותרה את כניסתו לישראל. אל כורדי, בן 20, הגיש את הבקשה לצה"ל ולשב"כ בחודש יולי, אך היא נדחתה "מטעמים ביטחוניים".

לפני עשרה ימים עתרה עמותת "רופאים לזכויות אדם" לבג"ץ בדרישה לחייב את ישראל לאפשר לאל כורדי ולעשרה חולים נוספים הנתונים בסכנת חיים לעבור לטיפול בישראל, בגדה המערבית ובירדן. לדברי נציגי הארגון, החולים עונים לקריטריונים שנקבעו כזקוקים לטיפול מציל חיים. "מאחר שמעבר ארז מהווה נקודת יציאה יחידה עבור חולי עזה, נושאת ישראל אחריות בלעדית בענייני נגישות לשירותי רפואה עבור אוכלוסייה זו.

השופטים החליטו להעניק למדינה שבוע נוסף לבדיקת מדיניותה באשר למניעה הבטחונית כמו גם למציאת פתרונות אלטרנטיבים. "בג"ץ פעל כאילו כל הזמן עומד לרשותו, בניגוד לחוות הדעת הרפואיות הרבות שהוצגו בפניו, שהתריעו כי מניעת טיפול מיידי מאל כורדי תביא למותו", אמרו היום ברופאים לזכויות אדם. "מותו של אל כורדי הוא תזכורת מרה כי רפואה דחופה אינה עניין לדחיות של שבועות ואפילו ימים".

בדיון בבג"ץ הזהירה עו"ד יוהנה לרמן, המייצגת את העמותה, כי ניסיון העבר מלמד שבמקרים קודמים מתו חולים בשל עיכוב המעבר לטיפול בישראל. בעתירה נכתב, כי "לנוכח מצבם הרפואי הקשה של החולים, הסכנה לחייהם, לבריאותם והצורך בטיפול רפואי דחוף ומציל חיים בעבורם, מניעת כניסתם לישראל, אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות יסוד של זכויות אדם בסיסיות". כאמור, אתמול מת אל כורדי ממחלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully