וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוטיבציה ירדה בגלל מלחמת לבנון"

יהושע בריינר

18.11.2007 / 13:08

כך אומר לוואלה! חדשות האלוף במיל' יפתח רון טל, בעקבות הפרסומים לפיהם רק 67% מהמתגייסים מעוניינים בשירות קרבי

"ההזדהות של הציבור עם המערכת הצבאית נפגעה מאוד כשמסתכלים על המלחמה האחרונה ועל תהליך ההתנתקות, וברגע שאין את ההזדהות הזו, זה לא מפתיע ששיש ירידה במוטיבציה וברצון לשירות קרבי". כך אומר היום (ראשון) לוואלה! חדשות מפקד זרוע היבשה לשעבר האלוף במיל' יפתח רון טל בעקבות הנתונים שפורסמו הבוקר, לפיהם רק 67% מהמועמדים לשירות מעוניינים בשירות קרבי. מדובר בירידה של כ-4% לעומת מחזור הגיוס המקביל בשנה שעברה.

"פעם הצבא היה ארגון בלב הקונצנזוס ומעל לכל המחלוקות", אומר רון טל, "היום מסתכלים עליו אחרת, גם בגלל האופן שבו הוא הוביל את תוכנית ההתנתקות וגם כשמביטים על תוצאות המלחמה. היום הצבא הוא הרבה יותר פגיע, בטח כאשר קצין בכיר כמו גל הירש משתלח בצה"ל, השתלחות שאני לא מקבל אותה בשום אופן. הצעירים שלפני הגיוס רואים את זה, קוראים את הדברים והאמון שהיה להם במערכת הצבאית נפגמת בצורה מאוד משמעותית".

לדברי רון טל, הירידה ברצון בשירות קרבי קשור לעניין ההשתמטות משירות צבאי. "זו בהחלט חלק מאווירת ההשתמטות", הוא טוען, "היום השירות הקרבי נתפס לצערי הרב כפעולה של פראיירים בלבד, אז הצעיר שהולך להתגייס אומר לעצמו שהוא יהיה רק ג'ובניק ולא חייל קרבי. בעבר מי שלא שירת ביחידה לוחמת היה מתבייש. היום כשהחיילים מיחידות השדה יוצאים הביתה ופוגשים את חבריהם, הם עושים הכל על מנת לטשטש את היותם קרביים. מה קרה לנו?", שואל רון טל.

הנתונים פורסמו הבוקר, עם תחילת גיוס מחזור נובמבר בו מגוייסים חיילים בעלי פרופיל קרבי ליחידות החי"ר והשדה. הגיוס צפוי להימשך בשבועיים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully