וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפרוש מממשלה שלא תקדם תהליך מדיני"

ספי קרופסקי

18.11.2007 / 12:58

אפרים סנה ואופיר פינס, שניים מ"נפגעי ברק" במפלגת העבודה, צפויים להשמיע את קולם הערב בכינוס מרכז המפלגה בתל אביב

מפלגת העבודה נערכת לקראת מרכז המפלגה בנושא המדיני שצפוי להיערך הערב (ראשון) בגני התערוכה בתל אביב. נציגי המפלגה בכנסת כבר מתכוננים, ובראשם- שניים מראשי האופוזיציה הפנים-מפלגתית ליו"ר אהוד ברק- חברי הכנסת אפרים סנה ואופיר פז-פינס. המרכז צפוי לעסוק בעיקר בתכנית המדינית, לקראת ועידת אנאפוליס.

"מפלגת העבודה לא תהיה בממשלה שאינה פועלת לקידום התהליך המדיני", אמר ח"כ סנה בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "לא יכול להיות מצב שמפלגת העבודה לא מקיימת דיון כאשר ישנן תמורות מדיניות כגון אלו שקורות עכשיו".

סנה מסביר כי "במאי 2006 נכנסנו לממשלה על בסיס חידוש ההדברות עם הצד הפלסטיני, ואם יגברו הקולות כמו אלה של ליברמן ודומיו, אנחנו לא צריכים להיות בעסק הזה". לדבריו, "הרי מה אומר ליברמן לאולמרט? אם תדבר על נושאי הליבה אני פורש. מה שאנחנו צריכים להגיד זה בדיוק ההיפך- אם לא ידברו על ענייני הליבה אנחנו צריכים לצאת. הבעיה היא שעל אולמרט יש לחץ מימין, אבל אין עליו לחץ משמאל".

"לתת מענה למצוקת הציבור"

גורמים במפלגת העבודה אמרו בימים האחרונים, כי ההרגשה היא שהיו"ר ברק מתכונן להתבטא בצורה ברורה בנושא המדיני במרכז שיערך הערב. לדבריהם, ברק מתכונן לנפק הצהרות ברורות על הסוגיות המדיניות. כשבראשן- תמיכה בראש הממשלה ערב הפסגה באנאפוליס.

ובתוך כך, יום לאחר עצרת החינוך הגדולה שנערכה אמש בכיכר רבין בתל אביב, פנה פינס ליו"ר המפלגה ברק, ודרש ממנו שהמרכז ידון גם בשביתת המורים העל יסודיים ובשביתת הסגל הבכיר באוניברסיטאות. לדבריו, "מפלגת העבודה חייבת לתת מענה למצוקת הציבור. קיום מרכז מפלגה שבו השביתות והמשבר בחינוך אינו חלק מסדר היום, הופכת אותו למנותק מהמציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully