וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האחריות למות 33 חיילים תוטל על רה"מ"

ספי קרופסקי

18.11.2007 / 8:33

מקור המקורב לוועדת וינוגרד ל"סאנדי טיימס": הביקורת תתייחס ל-60 השעות האחרונות של המלחמה, ולמותם של 33 חיילים

בדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד תהיה ביקורת נוספת על ראש הממשלה אהוד אולמרט בשל 60 השעות האחרונות של המלחמה. ה"סאנדי טיימס" מדווח היום (ראשון), כי מקור המקורב לוועדה מסר, כי אולמרט צפוי לספוג ביקורת אישית חריפה בעקבות מותם של 33 חיילים במהלך שלושת ימי הלחימה האחרונים בלבנון.

הביקורת, על פי הפרסום, תתייחס לעובדה שראש הממשלה החליט להמשיך בלחימה, למרות שמועצת הביטחון של האו"ם כבר עבדה על ניסוח הפסקת האש. "אולמרט היה מודע להסכם הפסקת האש, ובכל זאת הורה לצבא לצאת למשימה בלתי אפשרית כדי לסיים את המלחמה הכושלת בצורה חיובית". עוד מסר המקור, כי המסקנות הללו צפויות לעורר משבר פוליטי בישראל.

המקורות מסרו כי הצבא היה צריך זמן ארוך יותר מ-60 השעות כדי לסיים את המבצע. קצין ישראלי אחר, שבנו נהרג במהלך השעות האחרונות של המלחמה, אמר כי "יש פצע פתוח בין משפחות ההרוגים לבין אולמרט".

בוועדה סירבו להגיב על הדיווחים, אולם יש לציין כי בשבוע שעבר הצהירה הוועדה בבג"ץ באמצעות בא כוחה, שאינה מתכוונת לחזור בה מכל הנאמר בדו"ח החלקי, לגבי אחריותם האישית של הנוגעים בדבר. פרקליטה של הוועדה עו"ד צבי אגמון הוסיף בדיון כי "איש לא ייפגע מפרסום הדו"ח הסופי". לדבריו, "הוועדה אינה מתכוונת לחזור בה או לתקן את הדו"ח החלקי לאור ההתחייבויות שלה לשלוח מכתבי אזהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully