וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף מדינה לא תחמוק משינויי האקלים"

17.11.2007 / 19:24

דו"ח חריף במיוחד של מומחי האו"ם צופה גלי חום וסופות טרופיות בשל ההתחממות הגלובלית. "חלון ההזדמנויות הולך ונסגר"

הוועדה הבין-ממשלתית לשינויי האקלים פרסמה היום דו"ח חריף במיוחד על ההתחממות הגלובלית, והם קובעים כי השפעתה יכולה להיות "פתאומית או לא צפויה" ואף מדינה לא תחמוק ממנה.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי הדו"ח משלב את ממצאיהן של שלוש הערכות מצב שפורסמו מוקדם יותר השנה, ועוסק בנתונים על ההתחממות הגלובלית, השפעותיה והאפשרויות להתמודד עם הגורמים לה. המומחים קבעו שכיום ההוכחות לתפקידו של האדם ביצירת ההתחממות הגלובלית הן "חד משמעיות", וכי השפעותיה על האקלים עלולות להיות "פתאומיות או בלתי הפיכות".

עוד נקבע, כי הקרחונים הנמסים, השלג הנעלם באזורי האלפים והפשרתה של האדמה הקפואה מוכיחים כי שינויי האקלים נמצאים בעיצומם. לפי הדו"ח, עד שנת 2,100 הטמפרטורות הממוצעות יעלו, בטווח שבין 1.1 מעלות ל-6.4, יחסית לטמפרטורות בשנים 1980-1999. גובה פני הים יעלה בין 18 ל-59 סנטימטרים.

"הדו"ח הוא מסר לכולנו"

המומחים צופים לנו גלי חום, סופות גשם וסופות טרופיות תכופים יותר, ואומרים כי הם יהיו נרחבים ואינטנסיביים יותר. כל המדינות יושפעו מהשינויי באקלים, אך אלו שיסבלו במיוחד יהיו המדינות העניות, בעיקר מדינות באיים קטנים ומדינות מתפתחות שמאות מיליונים מתושביהן חיים בתנאים קשים.

באשר לפתרונות לבעיה, המומחים אומרים כי ניתן לצמצם את פליטת גז החממה בעלויות נמוכות יחסית לתוצר הלאומי הגולמי, אך חלון ההזדמנויות הולך ונסגר. "אנחנו זקוקים למערכת מוסרית חדשה, שבמסגרתה כל בן אדם יבין את חשיבות האתגרים שעומדים בפנינו, ויתחיל לפעול באמצעות שינויים בסגנון החיים", אמר יו"ר הוועדה, רג'נדה פצ'אורי.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון ניצל את הדו"ח החריף כדי לדרוש שהפוליטקאים שידונו בחודש הבא בנושא במסגרת ועידה בינלאומית בבאלי, אינדונזיה, יפרצו את המבוי הסתום בהתמודדות עם פליטת גזי החממה.

הדו"ח ההיסטורי "מכין את הבמה לפריצת דרך אמיתית" אמר קי מון, "אנחנו לא יכולים לעזוב את באלי בלי פריצת דרך כזו". הוא תיאר את שינויי האקלים כ"האתגר המכונן של זמננו". לדבריו, דו"ח הוועדה הוא "מסר לכולנו: שיש דרכים אמיתיות שניתן להרשות מבחינה כלכלית להתמודד עם שינויי האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully