וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: עלה ל-1,700 מניין הרוגים בסופה

17.11.2007 / 17:11

רבים עדיין נעדרים ויש חשש לחייהם. ספינות צבא ומסוקים מנסים להגיע לאלפי ניצולי סופת הציקלון. רוב המדינה נותרה ללא חשמל

סופת הציקלון "סידר", שלוותה ברוחות המגיעות למהירות של 250 קילומטרים לשעה, גרמה למותם של לפחות 1,700 בני אדם ולפציעתם של מאות רבות, אתמול (שישי) במדינת [[בנגלדש]] בדרום מזרח אסיה. לפי חלק מהדיווחים במדינה, מספר ההרוגים עומד על כ-2,000. מאות אזרחים הוגדרו נעדרים ויש חשש רב לחייהם. מבנגלדש מדווחים שהסופה נחלשה באופן משמעותי וחלפה מעל המדינה.

ספינות צבא ומסוקים עדיין מנסים להגיע לאלפי הניצולים. לחלקם הוצנחו ממסוקים מי שתיה, מזון ותרופות. הסופה הרסה בתים רבים ועקרה עצים ועמודי חשמל. רוב המדינה נותרה ללא חשמל לאחר שתחנת כוח גדולה נפגעה. גורמים במדינה מעריכים כי רבים מבעלי החיים הנמצאים בסכנת הכחדה בשמורות הטבע נהרגו גם הם.

שלוש ערי נמל נחרבו לחלוטין ו-3.2 מיליון איש נאלצו להימלט מבתיהם. האו"ם הבטיח לשלוח תרומה בסך מיליוני דולרים כסיוע חירום וכן מזון המספיק ל-400 אלף איש לשלושה ימים.

"מספר ההרוגים יעלה ככל הנראה", אמר גורם רשמי באחד האזורים במדינה שנפגעו באופן הקשה ביותר. רשתות הטלוויזיה המקומיות מדווחות כי יותר ממאה סירות דיג לא חזרו עדיין לחוף.

סופות ציקלון פוקדות באופן שכיח את בנגלדש, שמספר תושביה עומד על 140 מיליון בני אדם. סופת הציקלון האחרונה גרמה לגלים בגובה של לפחות חמישה מטרים להרס רב ולנפגעים רבים. בשנת 1970 הביאה סופת ציקלון למותם של כחצי מיליון בני אדם ובשנת 1991 הביאה סופה נוספת למותם של 143 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully