וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: ייתכן שבקיץ הקרוב לא נוכל לספק מים שבעה ימים בשבוע

תמר נהרי

25.9.2001 / 7:55

זאת, בשל סירוב ראש הממשלה לדרישה לקיצוץ דראסטי במכסות החקלאים; צופה גירעון של 700 מיליון קוב מים ב-2002; הידרולוג בכיר: "הערכות השר הן אופטימיות"

בישיבת ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין משק המים, שנערכה אתמול בכנסת בהשתתפות שר התשתיות, אביגדור ליברמן, הזהיר ליברמן כי קיימת סכנה שכבר בקיץ הקרוב לא ניתן יהיה לספק מים זורמים שבעה ימים בשבוע. זאת, לאחר שראש הממשלה סירב לאחרונה לאשר הקיצוץ במי החקלאים בגובה 75 אחוז מהמכסות הרגילות, שנדרש על ידי ליברמן ונציב המים, שמעון טל.

ליברמן הסביר את דבריו בכך, שכבר בקיץ האחרון לא מעט יישובים קיבלו אספקה של מים באמצעות מכליות. "אם בשנה הבאה החורף יהיה שחון כמו החורף האחרון, הרי שללא קיצוץ דרסטי במגזר החקלאי, לא נוכל לספק את כמויות המים בצורה סדירה למגזר העירוני", התריע. לדבריו, קיצוץ של 230 מיליון קוב מים השנה במכסות לחקלאות, יהיה בלתי נמנע.

הערכה קשה נוספת שמסר ליברמן, גורסת כי בשנת 2002 יעמוד הגירעון השנתי על סך 700 מיליון קוב מים. הגירעון במים לשנה זו עומד על 400 מיליון קוב בשנה. ליברמן הופיע היום בפני הוועדה בפעם השניה, על מנת שדבריו יכללו במסקנות הוועדה.

אריה זלינגר, הידרולוג ותיק ומומחה לאקוויפר החוף שהוזמן לישיבת הוועדה, אמר כי "הערכות השר הן אופטימיות", וכי "בקצב בו מתנהלים הדברים ייצא משק המים מהמשבר רק לקראת 2004". לדבריו, הדברים מתנהלים בקצב איטי מדי ויש להתכונן לשלוש שנים קשות מבחינת משק המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully