וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

14.11.2007 / 23:25

הבורסה בניו יורק סיימה בירידות למרות נתונים טובים על היקף המכירות הקמעוניות בחודש שעבר. נאסד"ק נחלש ב- 1.1%

מחיר הנפט הגולמי שב היום והתחזק ובשוקי המניות שבו המדדים לרדת, לאחר יום אחד בודד של עליות חדות. גם אינפלציה סיטונית טובה מהצפוי ונתונים חיוביים על היקף המכירות הקמעוניות בחודש שעבר, לא הצליחו למשוך את בורסות וול סטריט ליום שני ברציפות של עליות, כאשר הנפט הגולמי שב וחוצה רמה של 94 דולר לחבית.

מדד נאסד"ק סיים את המסחר בירידה של 1.1% ל-2,644 נקודות, מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.7% ל-13,214 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.8% ל-1,469 נקודות. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.013% ל-4.269%.

כלכלנים צפו בממוצע כי בחודש שעבר עלה מדד המחירים ליצרן ב-0.4%, אולם בפועל נרשמה עלייה קלילה של 0.1% בלבד. גם נתוני ליבת האינפלציה היו טובים מהצפוי. ללא סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, נותר מדד הליבה ללא שינוי, לעומת תחזית לעלייה של 0.2%. מחר יפורסם גם מדד המחירים לצרכן, אשר מודד את השינויים במחירים הקמעוניים.

במקביל, פורסמו נתוני המכירות הקמעוניות לאוקטובר, שהצביעו על עלייה בהתאם לצפוי של 0.2%. גם ללא סעיף כלי הרכב עלו המכירות הקמעוניות באותו שיעור.

יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, אמר היום כי הבנק הפדרלי יגדיל את מספר התחזיות הכלכליות שהוא מפרסם מדי שנה. בנאום בפני באי הוועידה ה-25 למדיניות מוניטרית של מכון קאטו (CATO) שבוושינגטון הבירה, ציין ברננקי כי הבנק הפדרלי יחל לפרסם תחזיות מפורטות מדי רבעון, ולא פעמיים בשנה בלבד כפי שנהג עד כה.

לאחר ארבעה ימים של ירידות חדות התאוששו אתמול המדדים הודות לנפילה של 3.5% במחירי הנפט הגולמי. מדד נאסד"ק זינק ב-3.5% לאחר נפילה של 8.5% ואילו מדד דאו ג'ונס התאושש בעלייה של 2.5% מירידה של 4.9% שהחלה ביום רביעי שעבר.

עם זאת, היום התאושש הנפט הגולמי ורשם עלייה של 3.2% דולרים ל-94.09 דולר לחבית, עקב ציפיית המשקיעים לירידה נוספת במלאי הנפט של ארה"ב. מחר יפורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט ובוול סטריט צופים בממוצע ירידה של 835 אלף חביות במלאים, בשבוע שהסתיים ב-9 בנובמבר.

בנק ההשקעות בר סטרנס, הודיע כי הוא מצפה לבצע ברבעון הרביעי מחיקת ערך נוספת בסך 1.2 מיליארד דולר, בגין הירידה בערכם של ניירות ערך מגובי משכנתאות. המחיקה עליה דיווח הבנק הייתה קטנה מציפיות האנליסטים, ומניית בר סטרנס עלתה בתגובה ב-2.6% ל-103.5 דולר.

מניית מריל לינץ’ טיפסה ב-1.6% ל-57.9 דולר, בעקבות דיווחים לפיהם בנק ההשקעות עומד להכריז על מינויו של ג'ון תיין לתפקיד המנכ"ל, במקומו של סטנלי אוניל, שהודח לפי כשבועיים. תיין, לשעבר נשיא גולדמן סאקס, מכהן כיום כמנכ"ל בורסת ניו יורק.

ישראליות: קמטק מתאוששת

אצל החברות הישראליות נמשכת עונת הדו"חות לרבעון השלישי. קמטק דיווחה על מעבר לרווחיות סמלית של 85 אלף דולר, לאחר הפסד מצרפי של 10 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הקודמים. בנוסף, גדלו המכירות ב-32% לעומת הרבעון השני ל-20.2 מיליון דולר ומניית קמטק הגיבה בעלייה של 7% ל-2.76 דולרים, לאחר קריסה של כ-60% בשנה האחרונה.

חברת התוכנה סאפיינס רשמה ירידה של 7% בהכנסות ל-10.5 מיליון דולר והפסידה 288 אלף דולר נוספים. המניה עלתה ב-5.4% ל-1.36 דולרים.

טי.טי.איי עברה לרווח של 1 מיליון דולר ברבעון השלישי הודות לגידול של 6% בהכנסות ל-11.7 מיליון דולר ולקיצוץ חד בהוצאות. המניה, ששמרה על יציבות מתחילת השנה, טיפסה בתגובה ב-4.4% ל-2.64 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully