וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב נוסף: צו מניעה נגד עיר הבה"דים

14.11.2007 / 11:56

היום היה אמור משרד הביטחון להתחיל בהכנת הקרקע לקרית ההדרכה. עתירה של עמותת "אדם טבע ודין" תעכב את העבודות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הוציא הבוקר צו מניעה להתחלת העבודות להקמת עיר הבה"דים בצומת הנגב. זאת בעקבות עתירה שהגישה עמותת "אדם טבע ודין". בגלי צה"ל דווח, כי משרד הביטחון היה אמור להתחיל היום בהכנת הקרקע לבנייה.

עיר הבה"דים, שאמורה לקום במרחק של כ-10 קילומטרים מדרום לאתר התעשייה רמת חובב, עוררה התנגדות עזה בקרב ארגוני איכות סביבה. הם טוענים כי ההחלטה להקים את קרית ההדרכה התקבלה בלי שיובטח שהחיילים לא ייחשפו לסיכונים, שמקורם בזיהום מאזור רמת חובב. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! חדשות, כי בדיקות שנערכו במקום מלמדות כי האוויר באזור איכותי הרבה יותר מבתל אביב.

תגובת משרד הביטחון: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט, אך מעריכים כי לאור העובדה שאנו ממלאים את כל החלטות הממשלה ועל פי תכנית העבודה שנקבעה לגישור ברמת חובב, בית המשפט יאפשר לנו להמשיך בעבודות כבר ביום שני הקרוב.

"אנו רואים בארגוני איכות הסביבה שותפים למאמץ לשמירה בלתי מתפשרת על בטחונם ובטיחותם של חיילי צה"ל ואזרחי הנגב, ושמחים על כך שארגון אדם טבע ודין נענה לבקשה למנות נציג לוועדת הההקמה של משרד הביטחון, כדי לשתף פעולה במהלך הבניה במקום. משרד הביטחון לא ישכן במקום חיילים עד שיהיה ברור מעל לכל ספק שהאזור בטוח במאת האחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully