וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

13.11.2007 / 23:40

מדד נאסד"ק הוסיף 3.5% ומדד דאו ג’ונס הוסיף 2.5%. את יום המסחר פתחו המדדים כאשר הם קרובים לרמות השפל של אוגוסט

המימוש החד בוול סטריט שהחל בשבוע שעבר נקטע היום, והמדדים התאוששו בעליות נאות. מדד נאסד"ק הוסיף 3.5% ל-2,673 נקודות ומדד דאו ג’ונס טיפס ב-319 נקודות, או ב-2.5%, ל-13,307 נקודות. מדד S&P500 עלה ב-2.9% ל-1,480 נקודות.

ארבעה ימים של מכירת חיסול בשוק המניות האמריקאי החזירו את מדדי המניות בוול סטריט שלושה חודשים לאחור והפכו רבות מהמניות לזולות הרבה יותר. את יום המסחר פתחו המדדים כאשר הם קרובים לרמות השפל של אוגוסט, מהן החל גל העליות הקודם.

אם גל הירידות של יולי-אוגוסט עוד נתפס בדיעבד בשוק כמהלך של מימושי רווחים, הרי שגל הירידות הנוכחי כבר מציב שאלות רבות לגבי המשך המגמה החיובית בשוק המניות האמריקאי. ארבעה ימים של נפילות הפכו את המניות לזולות הרבה יותר, ועבור חלק מהמשקיעים הן כנראה נראות אטרקטיוויות ברמות אלו, אולם קיומו של ראלי סוף השנה, מוטל לפי שעה בספק.

ברקע לעליות, פרסום הדו"חות הרבעוניים של רשת השיווק הגדולה בעולם וול-מארט (סימול: WMT) ושל סגניתה הום דיפו (סימול: HD), שהיא גם רשת "עשה זאת בעצמך" הגדולה בעולם. במקביל, מחיר הנפט צנח זה היום השני ברציפות לרמה הנמוכה ביותר מזה שבועיים, לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) הורידה את תחזית הביקוש לנפט לשנת 2008, בשל השפעות עליית מחירו. מחיר החוזים על הנפט למסירה בחודש דצמבר ירד ב-3.7% וננעל במחיר של 91.17 דולר לחבית.

גם בנקי ההשקעות, שסבלו בשבועיים האחרונים מירידות חדות על רקע הפרשות עצומות להפסדים בעקבות חשיפת למשכנתאות סאבפריים, התאוששו היום בזינוק של 6%-8%. מנכ"ל גולדמן סאקס ציין היום כי לא מתוכננת מחיקה מהותית בגין נכסי השקעה מבוססי משכנתאות - ומניית גולדמן זינקה ב-8.1%. בנק אוף אמריקה הודיע כי ימחוק 3 מיליארד דולר ברבעון, אך גם מנייתו טיפסה בכ-5%.

וול מארט עקפה התחזיות

וול-מארט עקפה ברבעון בשלישי את תחזיות האנליסטים עם גידול של 8% ברווח הנקי ל-2.86 מיליארד דולר. מנייתה הגיבה בזינוק של 6.5%.

הום דיפו נסחרה בעלייה של 2.4% למרות שדיווחה על ירידה של 27% ברווח הנקי ל-1.1 מיליארד דולר עקב החולשה המתמשכת בשוק הדיור והירידה במכירות חומרי הבנייה. בנוסף, גם חתכה החברה את תחזיתה לשנה כולה.

גם בקרב מניות הטכנולוגיה התחדשה החגיגה. יאהו זינקה ב-5.3% על רקע כניסה לשוק הסלולר בסין ואפל ניתרה ב-10.5% לאחר שצ'יינה מובייל הודיעה כי היא מעוניינת לשווק בסין את מכשיר האייפון המדובר.

דו"ח טוב לגילת

אצל הישראליות, הגיע תורה של חברת התקשורת הלוויינית גילת. גם גילת עקפה ברבעון השלישי את ממוצע התחזיות בשוק עם צמיחה של 116% ברווח הנקי ל-5.9 מיליון דולר. הכנסות החברה צמחו ב-12% ל-71.5 מיליון דולר ותאמו את ציפיות השוק.

מניית גילת כבר זינקה ב-18% מתחילת השנה, אולם בתקופה האחרונה נתקעה המניה עקב ההמתנה להחלטת דירקטוריון החברה בנוגע לכמה הצעות רכישה שקיבלה החברה בטווח מחירים של לפחות 12-11 דולר למניה. להערכת מקורבים לחברה, צפויה להתקבל החלטה בעניין עד סוף דצמבר, כאשר כלל לא בטוח שבמחירים אלו תסכים גילת להימכר. היום טיפסה המניה ב-4.3%.

נשיא ומנכ"ל קומברס טכנולוג'י, אנדריי דהן, השלים את המהלך לאיחוד הנהלת קומברס אינק הישראלית עם החברה האם האמריקאית ואת העברת המטה הניהולי של קומברס לארה"ב. דהן החליט היום לקחת את מושכות ניהול החברה הבת לידיו ועקב כך יעזוב נשיא קומברס אינק, ירון צואלה, את תפקידו בסוף 2007.

בארבעת הימים האחרונים איבדה קומברס טכנולוג'י כ-13.5% מערכה לאחר שהחברה דחתה למועד לא ידוע את חשיפת הדו"חות הכספיים המתוקנים שלה. קומברס הייתה אמורה לפרסם את הדו"חות עד סוף ינואר 2008, אולם בשל בעיות בדרך רישום ההכנסות בעבר, החליטו בחברה לבדוק את הנושא כולו שוב. היום היא היתה מהבודדות שירדו - ואיבדה כ-0.1%.

אלביט מערכות זינקה ב-7.2% למחיר שיא - 55.9 דולר. העלאת המלצה של לידר שוקי הון פועלת לטובת המניה בתל אביב ביומיים האחרונים, אולם קשה להאמין שמשקיעי וול סטריט מגיבים בצורה אגרסיווית כל כך לאור המלצה מבית השקעות מקומי. אינקרדימייל צנחה ב-16.7% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 50% ברווח הנקי ל-300 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully