וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

12.11.2007 / 23:46

הבורסה בניו יורק לא הצליחה להתאושש מהירידות בסוף השבוע. מדד דאו ג’ונס איבד 0.4% והנאסד"ק ירד ב-1.7%

גם אחרי סוף שבוע קשה וכואב במיוחד התקשו היום הבורסות האמריקאיות להתרומם. בתום יום מסחר עצבני ותנודתי במיוחד, חתמו מדדי המניות את המסחר בירידות שערים, אותן שבו והובילו מניות הטכנולוגיה. מדד נאסד"ק ירד עוד 1.7% ל-2,584 נקודות, ומדד דאו ג’ונס איבד 0.4% לרמתו הנמוכה מאז השפל של אמצע אוגוסט - 12,987 נקודות. מדד S&P 500 נחלש ב-1% ל-1,439 נקודות. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.014% ל-4.211%.

בערב שבת האחרון השלימו מדדי המניות שלושה ימים רצופים של ירידות חדות וחתמו שבוע מסחר גרוע במיוחד. מדד דאו ג'ונס ירד בשבוע כולו ב-4.1%, מדד S&P500 נסוג ב-3.7% ומדד נאסד"ק צנח ב-6.5%. בכך, מחקו המדדים את העליות שרשמו בספטמבר ובנובמבר, לאחר המימוש אותו חוו במהלך אוגוסט.

קשה לומר האם הגענו אל התחתית. השנה היו כבר שני זעזועים - בפברואר ובאוגוסט - בהם איבדו המדדים בחדות ובמהירות כעשירית מערכם ואף למעלה מכך. הצניחה של השווקים באמריקה בשבוע שעבר התרחשה על רקע נתונים חדשים של בנקים אמריקאים בנוגע לחשיפתם לשוק משכנתאות סאבפריים - משכנתאות ללווים בעייתיים. היום העריך דויטשה בנק כי ההפסדים ברחבי העולם הנובעים מירידת ערך נכסים מגובי משכנתאות סאבפריים עשויים להסתכם ב- 400-300 מיליארד דולר.

באופן מסורתי, בשנים האחרונות נהוג היה לענות לכלכלה מתקררת ולשוק אשראי מצטמצם בהורדת ריבית, אולם דבריו של נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בתקופה האחרונה הזכירו למשקיעים שחששות האינפלציה עדיין קיימים ולפיכך הורדת ריבית איננה טריוויאלית.

כך או כך, בפני המשקיעים מתחיל שבוע רווי בנתוני מקרו ובראשם מדד המחירים ליצרן ומדד המחירים לצרכן, שיפורסמו ביום רביעי וביום חמישי, בהתאמה. ביום חמישי יפורסמו מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר ומדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה.

בינתיים, צנחה היום מניית אי-טרייד (סימול: ETFC) ב-58.7% ל-3.55 דולרים, לאחר שהאנליסט פראשאנט בהאתיה מסיטי העריך כי קיים סיכוי של 15% שהברוקר המקוון יפשוט את הרגל. ביום שישי דיווחה אי-טרייד כי היא צפויה לרשום ברבעון הרביעי מחיקות נוספות, בגין חשיפה לשוק המשכנתאות בארה"ב.

עם זאת, שאר מניות הבנקים ובנקי ההשקעות נהנו היום מעליות שערים, לאחר שצנחו בסוף השבוע לרמות שפל של כ-12 שנים. מדד הבנקים עלה ב-1.3%.

במקביל, נמשכת עונת הדו"חות. וול מארט (סימול: WMT), רשת הקמעונות הגדולה בעולם, תדווח מחר על תוצאותיה לרבעון השלישי. צפי האנליסטים הינו לרווח של 67 סנט למניה, לעומת 62 סנט למניה ברבעון השלישי של 2006. דו"חות וול מארט מהווים אינדיקציה לגבי כוח הרכישה של הצרכן האמריקאי. לקראת הדו"חות עלתה המניה ב-1% ל-43.3 דולר.

גם המניות הישראליות סבלו היום מהמגמה השלילית בשוק. די.אס.פי גרופ איבדה עוד 0.9% לשפל של חמש שנים - 14.7 דולר. החברה הציגה ברבעון השלישי תוצאות מאכזבות. גם אורבוטק לא הלהיבה בשבוע שעבר את המשקיעים ומנייתה ירדה בעוד 3.7% ל-18.3 דולר - שפל של שלוש שנים.

אלווריון איבדה 0.3% ל-9.9 דולרים, לאחר שנפלה ב-21% מתחילת החודש בין השאר עקב רווחיות מאכזבת ברבעון השלישי. סרגון, שקרסה מאז סוף אוקטובר ב-27% בשל החולשה הכללית בשוק ועקב הנפקה גדולה שביצעה החברה, נפלה בעוד 8.4% ל-12.2 דולר.

במניות הקטנות נרשמו ירידות חדות עוד יותר. ואיו של דווידי גילה צנחה ב-15.2% ל-4.8 דולר, לאחר שבית ההשקעות ת'ינק אקוויטי חתך את ההמלצה למניה ל"צבור", מ"קנייה", וצירף מחיר יעד של 6 דולרים. מירידות חדות במיוחד סבלו גם וולטייר (6.3%), סיליקום (6.9%), שמיר אופטיקה (10.6%), ריט טכנולוגיות (13.5%), אלטק (8.2%) וסימטרון (11.8%).

נייס ירדה ב-1.4% ל-34 דולר, למרות שבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק", והעלה לה במקביל את מחיר היעד ל-41 דולר מ-37 דולר. נייס צנחה ב-14% בשלושת ימי המסחר הקודמים לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. התוצאות היו טובות מציפיות השוק אבל הצביעו על ירידה בשיעור הרווח התפעולי, לעומת הרבעון השני של 2007.

אמדוקס ממשיכה להרחיב את תוכן מוצריה מהתחום המסורתי של בילינג אל תוך התחום של חוויית הלקוח. אמדוקס חשפה היום את Amdocs CES Blueprint, המתווה את חזונה של החברה לסביבה התפעולית אשר ספקי תקשורת צריכים להקים על מנת להפוך מספקי שירותים לספקי "סגנון חיים דיגיטלי המספקים חוויית לקוח חלקה, מותאמת אישית, שיתופית ומיידית בכל שירות, מיקום או התקן". למרות ההודעה איבדה המניה 1% ל-32.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully