וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תתנו לחורף להרוג אתכם

החורף הגיע ואיתו תאונות הדרכים הקשות. לפניכם מספר עצות קלות לביצוע שיכולות להציל חיים

הגשמים הראשונים החלו לפקוד את אזורנו לאחר קיץ חם מאוד, ועם הברכה שבהם מגיעים גם מספרים נוראים של תאונות דרכים הגובות קורבנות יקרים בנפש. לכן, החלטנו לאסוף מספר עצות שיעזרו לכם לנהוג בבטחה בעונה הרטובה ובעיקר לשמור על חייכם וחיי הסובבים אתכם בכבישים.

1. שמרו מרחק

העצה הראשונה ואולי גם החשובה ביותר היא לשמור מרחק. תנאי הכביש הרטובים מפחיתים מאוד את החיכוך שנוצר בין הצמיג לאספלט, בעיקר בגשם שמגיע לאחר מספר ימי שמש. החיכוך המופחת מגדיל את מרחק הבלימה, מגדיל את הסיכוי לאובדן שליטה ברכב ולפיכך מעלה את הסיכויים להיות מעורבים בתאונה. יש להקפיד לשמור על מרחק ולהאט בכל פעם שנדלקים אורות הבלם של הרכב שלפניכם.

במקרה חירום, בילמו בכל הכוח ותנו ל-ABS (מערכת למניעת נעילת הגלגלים) לעשות את שלה. אם אין לכם ABS, בילמו בצורה חזקה ואחידה ובכל מקרה, אל תפמפמו. הקפידו לשמור על מרחק גם מהרכב מאחור.

2. הצמיגים - הקשר עם הכביש

שנית, שימו לב לצמיגים, שמהווים את הקשר היחיד של הרכב שלכם אל הכביש. חשיבותם רבה בכל עונות השנה ושבעתיים בחורף בשל הירידה במידת האחיזה בכביש. לחץ אוויר נכון (יופיע במדבקה ברכב או בספר הרכב) משפר את אחיזת הצמיג בכביש, ובתנאי רטיבות הוא מאפשר ניקוז יעיל של מים. צמיג שלחץ האוויר בו אינו תואם את הוראות היצרן יפחית את החיכוך וכך יפגע בבטיחות. כמו כן, חשוב להקפיד שעומק החריצים בצמיג יהיו לפחות שלושה מילימטרים ולוודא שהצמיג אינו בלוי.

3. מגבים תקינים וראות טובה

שלישית, בשל תנאי הראות הקשים שעלולים להתעורר בחורף, יש לדאוג כי אתם רואים את הסובבים אתכם והם רואים אתכם. יש לדאוג למספר סעיפים: הקפידו כי מיכל נוזל הוישרים (מגבים) יהיה מלא כל הזמן בנוזל ייעודי שיעזור לנקות את החלון מרסיסי המים והלכלוך המותזים מהרכב שלפניכם. הקפידו גם להחליף מגבים יבשים. יש להדליק אורות דרך בכל שעות היממה ולא לשכוח לנקות את פנסי התאורה מלפנים ומאחור מדי פעם.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

4. התאימו עצמכם לסביבה

רביעית, הקפידו להתאים את מהירות נסיעתכם לתנאי הדרך ולנהגים שסביבכם. נהיגה במהירות "קייצית" עלולה להיות גבוהה מדי בסיבובים, ולהגדיל עוד יותר את מרחק הבלימה של הרכב. כמו כן, איבוד האחיזה של הצמיג עם הכביש עלול לגרום לאיבוד שליטה.

5. צפו קדימה

חמישית, הכביש הוא מקום דינאמי המשתנה כל העת. צפו לפנים, הרחק ככל הניתן, ואתרו בעיות, כך שלא תופתעו מהאטה פתאומית של התנועה או כל מצב אחר. תכננו מראש את מסלול נסיעתכם ואת הנתיב הבטוח ביותר עבורכם.

6. אופנת נהיגה

בסעיף השישי נתמקד בלבוש שלכם. לא, אין אופנה מועדפת לנהיגה. למעשה, רצוי ללבוש מה שפחות בגדים כבדים אשר עלולים לסרבל את פעולת הנהיגה ולמנוע מחגורות הבטיחות להיצמד לגוף ולעשות את אשר תוכננו לעשות במקרה הצורך. לכן, לפני הכניסה לרכב, הסירו את המעיל ותנו לחימום של הרכב לקבוע טמפרטורה נוחה עבורכם. עם זאת, כדאי מאוד שלא לחמם יתר על המידה את פנים הרכב, כדי שלא תירדמו בנהיגה. בין היתר, כדאי גם להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב כדי לדאוג לרענון האוויר בתא הנוסעים.

7. ידיים בתשע ורבע

סעיף מספר שבע מתמקד בהגה. החזקה נכונה של ההגה עם יד ימין בשעה 3 ויד שמאל ב-9, תביא לסיבובו המבוקר ותימנע תנועות חדות שעלולות להפר את שלוות המכונית. בעת חירום, תאפשר לכם ההחזקה הנכונה לתמרן ביתר קלות ובצורה יותר בטוחה.

8. שמרו על ערנות

ההמלצה השמינית שלנו היא כמובן לשמור על ריכוז וערנות מוגברים. רמת האיומים סביבכם עולה פלאים – הכבישים חלקים יותר, התנועה לרוב כבדה ולכל הנהגים והנהגות שסביבכם קר ורטוב. אז מה עושים? מפחיתים ככל הניתן פעולות הגורעות מהריכוז בנהיגה כמו התעסקות עם הרדיו, הטלפון הסלולרי ועוד.

9. סבלנות וסובלנות

המלצה תשיעית ואחרונה תלויה מאוד רק בכם, ויכולה להשפיע על כל הסעיפים הקודמים: הקפידו לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים סביבכם.

שיהיה לכם חורף בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully