וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ואדוארדס תוקפים את קלינטון

11.11.2007 / 10:17

בכנס בחירות תקפו שני המועמדים הדמוקרטים לנשיאות את המועמדת המובילה: "עמדותיה מעורפלות ומתחמקות והיא מושפעת מלוביסטים"

שישה מועמדים לנשיאות [[ארצות הברית]] מהמפלגה הדמוקרטית חיזרו אמש (שבת) אחר קול המצביעים ב[[איווה]], בערב גיוס כספים שנערך בעיר דה מוין. למעלה מ-9,000 פעילי המפלגה הדמוקרטית נדחסו לתוך אולם האירועים הצפוף במה שבסופו של דבר הפך למעין כנס עידוד פוליטי. בעוד פחות מחודשיים יחל באיווה הקרב על תפקיד מנהיג המפלגה הדמוקרטית.

המועמדים [[ברק אובמה]], סנטור מטעם מדינת אילינוי, ו[[ג'ון אדוארדס]], שבעבר היה מועמד לתפקיד סגן הנשיא, שילחו חצי ביקורת במהלך כל הערב לעבר חברתם למפלגה והמועמדת המובילה [[הילרי קלינטון]]. על אף שאיש מהם לא נקב בשמה של קלינטון, השניים הבהירו באופן שאינו משתמע לשתי פנים את הסתייגותם מכך שקלינטון קיבלה כספים מלוביסטים והתחמקה משאלות קשות שהופנו אליה בעקבות כך.

לדברי אובמה, "לא לענות על שאלות בגלל החשש שהתשובות עליהן לא יהיו פופולריות, זו התנהגות שלא תעבור בשתיקה. ואותו הדבר חל גם לגבי הצגת עמדות מעורפלות שמתחנפות לסקרים, מהפחד שרודי או מיט יגידו משהו רע". רודי ג'וליאני ומיט רומני הם המועמדים המובילים של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב.

ואולם, קשים ככל שיהיו דבריו של אובמה, עמיתו ג'ון אדוארדס מתח את הביקורת החריפה והבוטה ביותר על קלינטון כשהאשים את קלינטון בהיותה נתונה להשפעתם של לוביסטים ושדולות פוליטיות. לדבריו, "הגיע הזמן שהמפלגה הדמוקרטית תגלה קצת חוט שדרה וחוזק. במדינה שלנו לא מאמינים בחקיקה שנעשית על ידי לוביסטים".

קלינטון היא אמנם המועמדת המובילה והיא זוכה גם לאהדה רבה בסקרי דעת הקהל בארה"ב, אך היא מנהלת מירוץ צמוד מאוד עם אובמה ואדוארדס במדינת איווה. בתגובה לדבריהם של השניים, אמרה קלינטון כי יש לה מספיק נסיון בתחום והיא מוכנה לעמוד בכל מתקפה מצד יריביה, "השטח הולך להתחמם קצת יותר, וזה בסדר גמור מבחינתי. יש לי די נסיון בלעמוד ולהילחם עבור הדברים שבהם אני מאמינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully