וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני לא אוכל כשעצוב

11.11.2007 / 8:06

מחקר חדש עונה לשאלה מדוע הדיאטה לא תמיד מצליחה: אנשים שאוכלים כתוצאה מרגש, כמו בדידות או עצב, מתקשים בהרזייה

מחקר חדש מגלה כי "אכלנים רגשיים", אנשים שאוכלים מתוך רגש - כאשר הם בודדים או עצובים, מתקשים יותר בהרזייה ובשמירה על המשקל. המחקר מציע תשובה לשאלה, מדוע רבים מצליחים לרזות ובסופו של גבר מעלים את המשקל בחזרה. "מצאנו שככל שאנשים דיווחו על נטייה חזקה יותר לאכילה בתגובה למצב רגשי, כך המשקל שהצליחו להוריד היה קטן יותר", אמרה אחת החוקרות שהשתתפו במחקר, הת'ר נימייר.

המחקר, שנעשה באוניברסיטת בראון בארצות הברית, כלל קבוצה של 286 גברים ונשים שסבלו ממשקל יתר והשתתפו בתכנית הרזייה התנהגותית. קבוצה נוספת מנתה יותר מ-3,300 משתתפים, שצלחו דיאטה במהלכה השילו מעליהם משקל של יותר מ-14 ק"ג והצליחו שלא להעלות אותו בחזרה במשך תקופה בת שנה לפחות.

החוקרים סיווגו את נטיות האכילה באמצעות שאלון, והבחינו בין אנשים הנוהגים לאכול יותר מהרגיל כתוצאה של השפעה חיצונית, כמו מסיבות ואירועים מיוחדים, ובין כאלו העושים זאת בגלל תהליכים פנימיים, כמו כפיצוי על הרגשת בדידות.

"ממצאי המחקר מצביעים על כך שצריך יותר לשים לב למניעים שגורמים לנו לאכול, כמו רגשות או מחשבות", אמרה החוקרת נימייר, "מאחר והם ממלאים מקום מרכזי במידת ההרזייה שלנו וההצלחה בשמירה על המשקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully