וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד בפריצה לחשבונות בנק פרטיים

עמית בן-ארויה

8.11.2007 / 12:52

יוסי דיין חשוד בגניבת עשרות אלפי שקלים מלקוחות בנק לאומי. לפי החשד, השתיל 'סוסים טרויאנים' בעזרת תוכנות שיתוף קבצים

יוסי דיין, 47, נעצר אתמול בחשד ששתל באמצעות האינטרנט תוכנות מסוג 'סוס טרויאני' במחשבים פרטיים של ארבעה לקוחות בנק לאומי והצליח להשיג בדרך זו עשרות אלפי שקלים. הבנק איתר באחרונה כמה ניסיונות חדירה למחשבים אישיים של לקוחות המשתמשים בשירותי האינטרנט שלו. בדיקת הבנק העלתה כי ניסיונות החדירה נעשו באמצעות תוכנות לשיתוף קבצים דוגמת קאזה ואי-מיול.

דיין, לפי החשדות, איתר באמצעות תוכנות אלו ססמאות הפעלה של לקוחות שהושארו במחשבים האישיים שלהם, וכך נתן פקודות העברה. מערכות אבטחת המידע של הבנק, כך נמסר מלאומי, קלטו את התנועות החשודות, והבנק העביר מיד תלונה למשטרה ודיווח על כך גם לבנק ישראל.

מחקירת מפלג ההונאה של משטרת תל אביב עולה כי בעיתונות הרוסית פורסמו מודעות שמציעות הלוואות דרך הטלפון. לפי החשד, בשיחות אלה נמסרו מספרי חשבונות הבנק של הלווים, שאליהם הועברו כספי הלקוחות שהגישו את התלונות.

במשטרה הדגישו כי לדיין עבר פלילי בתחום המרמה. לטענת מקור משטרתי, החוקרים חושדים שהוא ביצע פעולות חדירה נוספות בישראל ובעולם. כן נבחנת האפשרות ששיתף פעולה עם אחרים.

בבנק לאומי הדגישו כי אין מדובר בניסיון חדירה למחשבי בנק לאומי, אלא בניסיון חדירה למחשבי לקוחות. רפ"ק ניר נתיב, ראש מחלק עבירות מחשב בהונאה תל אביב, מנהל את החקירה. המשטרה ביקשה אתמול להאריך את מעצרו של דיין ב-15 יום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully